Internet in Virtual PC (win98)

Status
Niet open voor verdere reacties.

g.romkes

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2006
Beste help.mij gebruikers,

Ik ben op zoek naar iemand die mij wil helpen om binnen Virtual PC (win98) mijn breedbandverbinding aan de praat te krijgen.

Het probleem is dat mijn systeem Win98 de breedbandverbinding (UPC / Chello) niet ziet binnen Virtual PC.

Graag contact.

Groet Gosse

begrijp ik het goed als je iemand thuis wil die dat voor je fiks:(

ik wee nie waar je woon maar..

nee maar oke wat lukt wel en wat lukt niet beschrijf je probleem eens wat nader.

van wat voor modem/router gebruik je wat voor netwerk kaart zit er in je pc en what ever.

Internet binnen Virtual PC

Waar ik tegen aanloop is het volgende. In XP draait Virtual PC de WIN98 prima. Maar ik krijg geen internet verbinding. Ik heb een realtek ethernet kaart die mij verbind met de kabel van UPC. In XP werkt dat allemaal goed maar in Virtual PC wordt deze kaart niet gevonden. Ik slaag dus niet in het aanmaken van een nieuwe verbinding.

Ik hoef geen hulp aan huis maar heb denk ik wel hulp nodig om een volgende stap te maken.

Groet Gosse

nee oke ik snap t voor een groot deel maar heb je nu nog een pc die draait op XP of.. en waar komt die win98 vandaan?

om te beginnen de drivers van je netwerk kaart. zat er eenboekje bij je verbinding? en raden die virtual pc aan?

nee oke ik snap t voor een groot deel maar heb je nu nog een pc die draait op XP of.. en waar komt die win98 vandaan?

om te beginnen de drivers van je netwerk kaart. zat er eenboekje bij je verbinding? en raden die virtual pc aan?

Misschien ten overvloede, maar in een Virtual PC zitten standaard virtuele netwerkkaarten, standaard virtuele cd/dvd-spelers, standaard virtuele videokaarten etc. Die virtuele apparaten hoeven geen enkele relatie te hebben met wat je in je 'echte' pc hebt aan hardware.

Een boekje krijg je er dus normaal gesproken niet bij, want ze bestaan alleen in Virtual PC.

Betere vraag is of alle apparaten van de Virtual PC netjes van een driver zijn voorzien, hetzij vanaf de W98 cd, danwel via bij de Virtual PC geleverde 'drivers' voor een W98 Virtual PC.

Zonder goed werkende (virtuele) 'netwerkkaart' in je W98 Virtual PC gaat het zeker niet werken om een verbinding op te zetten met Internet. Kijk dat dus even na.

Hier vind je de opties voor het delen van een Internet verbinding. Laat je niet van de wijs brengen, een groot deel van de informatie is ook voor pc's zinvol.

Hier informatie hoe de utilities/drivers, meegeleverd met Virtual PC, aan Windows 98 virtuele pc's beschikbaar kunnen worden gesteld.

Tijs.

Laatst bewerkt:
ik heb dit voor school moeten doen en wat je in je virtueel machine doet heeft wel degelijk met je eigen computer te maken, je kan er miss wel 512 mb geheugennin doen maar dan meot er wel 1 gb in je eigen pc inzitten anders loopt je eigen windows niet meer.

maar ontopic

je internet instellen doe je precies hetzelfde als dat je dat voor je eigen computer had gedaan. was het door middel van een cd dan moet je in het venster van virtual pc die cd mounten en dan installen. was het door middel van een instal bestandje dan moet je die importeren. dat is het scherm waar je je virtueel geeugen kon veranderen en waar je je drives ziet, daar ergens onderin kan je file share, en kan je een bestand van je eigen comp door pompen naar je virtual pc.

op school had ik een domein, dus hoefde hem alleen maar lid te maken van het domein en ik had al internet. in jouw geval moet je het dus doen op de manier dat je het voor je eigen pc ook heb gedaan. wss driver installeren voor je modem ofzo

ik heb dit voor school moeten doen en wat je in je virtueel machine doet heeft wel degelijk met je eigen computer te maken, je kan er miss wel 512 mb geheugennin doen maar dan meot er wel 1 gb in je eigen pc inzitten anders loopt je eigen windows niet meer.[...]

Kijk, ik kan nog wat anders erbij vertellen: Je kunt de virtual machine niet meer schijfruimte beschikbaar stellen dan je op je 'echte' pc nog over hebt, dus die 'relatie' is er met de 'echte' pc bijv. ook.

Het ging mij erom dat apparaten 'gevirtualiseerd' beschikbaar worden gesteld in de Virtual PC, dus als je bijv. een Broadcom netwerkkaart in je 'echte' computer hebt, kan in de Virtual PC de gevirtualiseerde netwerkkaart gerust een Intel netwerkkaart zijn.

In het geval van de vragensteller: Je moet dus gewoon in Windows98 Apparaatbeheer van de Virtual PC kijken om te achterhalen welke gevirtualiseerde hardware er beschikbaar is gesteld en daar dan drivers bij zoeken.
Apparaatbeheer in W98: Rechtsklikken op Mijn Computer (Engels: My Computer) op het bureaublad, Eigenschappen (Engels: Properties) kiezen, en dan tabblad Hardware.

Instructies om de Virtual PC toegang tot Internet te geven, nadat de netwerkkaart en de protocollen etc. in je Virtual PC goed zijn ingesteld, heb je al van de vorige poster gehad en via de links in mijn vorige posting.

Tijs.

http://pecan.cz/obr/blog/virtualpc/virtual-pc-04-ram.png

Bekijk die screenshot eens :) dan zie je onder de start button van de virtual pc 5 icoontjes.
Klik eens op dat 5<sup>de</sup> icoontje (dat 3weg stekkertje) in die properties moet je zijn voor netwerk configuratie. Daar hoef je eigenlijk alleen maar " Shared networking" te kiezen en de virtuele machine wordt doorgeleid naar je echte fysieke netwerk adapter en krijgt internet verbinding. Normaal hoef je daar niets extra's voor te doen, als je nu nog steeds geen internet hebt op je vpc kijk dan eens je firewall settings na, misschien wordt VPC daar geblokt...

Internet binnen Virtual PC

Dikke zoen voor ZipPe.

Durf het bijna niet te zeggen maar een klikje om shared networking aan te zetten volstaat inderdaad. Ten onrechte had ik de ethernetkaart aangeklikt MAAR dat is dus helemaal niet nodig.

Wederom veel dank voor het meedenken en het definitief oplossen.

Gosse

http://pecan.cz/obr/blog/virtualpc/virtual-pc-04-ram.png

Bekijk die screenshot eens :) dan zie je onder de start button van de virtual pc 5 icoontjes.
Klik eens op dat 5<sup>de</sup> icoontje (dat 3weg stekkertje) in die properties moet je zijn voor netwerk configuratie. Daar hoef je eigenlijk alleen maar " Shared networking" te kiezen en de virtuele machine wordt doorgeleid naar je echte fysieke netwerk adapter en krijgt internet verbinding. Normaal hoef je daar niets extra's voor te doen, als je nu nog steeds geen internet hebt op je vpc kijk dan eens je firewall settings na, misschien wordt VPC daar geblokt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan