Internet ineens weg na kapotte TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nilscollection

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2011
Hallo allemaal,

Vanmiddag is onze TV geimplodeerd, en direct daarna viel internet ook uit. Eerst dus de computer(s) opnieuw opgestart, maar geen resultaat. Toen de router en de modem gereset, maar ook dit hielp niet. Vervolgens hebben we Ziggo gebeld, maar de helpdesk zei dat 'ie onze router gewoon kon zien - geen probleem voor hun, dus. Daarna hebben we nog geprobeerd een computer rechtstreeks aan de modem te hangen, maar het probleem is er nog steeds.

Nu is mijn vraag: wat kan er aan de hand zijn? Is er iets met de modem, de router... of is er een ander probleem? Het gaat hier trouwens om zowel het draadloos- als kabelinternet.

Groetjes, Nils

PS: Het kan zijn dat ik pas laat reageer... ik moet dan ook naar de buren gaan om op het internet te kunnen.

Dat ze bij ziggo je modem kunnen zien wil niet zeggen dat hij niet om zeep kan zijn.
Is wel moeilijk om zo te zeggen wat er mee stuk gegaan is.
Kan je bij een vriend je modem niet even proberen?
Als alles is aangesloten zie je dan in de taakbalk het wireless icoon?:shocked:

was de televisie dan aangesloten via lan?

Vervolgens hebben we Ziggo gebeld, maar de helpdesk zei dat 'ie onze router gewoon kon zien - geen probleem voor hun, dus.

Ik heb een keer UPC gebeld en die vertelden mij ook dat ze mijn modem konden zien.

Vond ik stug want het modem stond niet aangesloten bij mij op tafel.

Kortom,een hoop zwets.

Ik heb een keer UPC gebeld en die vertelden mij ook dat ze mijn modem konden zien.

Vond ik stug want het modem stond niet aangesloten bij mij op tafel.

Kortom,een hoop zwets.

lol weet je zeker dat die kerel van upc niet gewoon door je raam aant kijken was:D:D:rolleyes:

Dat Ziggo de router kan zien vind ik al vreemd, er even van uit gaand dat de router beschermd is met een firewall. Dat ze inderdaad je modem kunnen zien zegt niet veel. Je zou ze moeten bellen en vragen of ze je modem op afstand willen resetten. Dat houd wel in dat ook de telefoon het even niet doet maar als je vraagt of ze jouw willen terug bellen is dat meestal geen probleem.

Als hun op afstand het modem resetten dan komen de default instellingen weer in het modem, doet hij het dan nog niet tja....er kan meer aan de hand zijn. Door de piekspanning die de tv heeft gegenereerd kan het zo wezen dat je netwerk adapters defect zijn geraakt maar das makkelijk te testen, kun je nog wel op je router inloggen?

grtjs jjw

Hallo allemaal,

We hebben het probleem uiteindelijk toch kunnen oplossen. De router én modem een nachtje zonder stroom laten staan en vervolgens eerst de modem rustig laten opstarten. Daarna de router stroom gegeven en voilà, het internet doet 't weer. Modem zal wel van slag geweest zijn na die piek, denk ik?

:thumb: das fijn dat het weer werkt. Zet je de vraag nog even op "status opgelost"

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan