Internet installeren Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjoerrddd

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Hallo, ik heb een dell inspiron laptop, vanwege een stel virussen waardoor ik telkens bij het opstarten een BSOD te zien kreeg heb ik een windows xp service pack 2 cd van een vriend geleend en windows opnieuw geinstalleerd, dat is gelukt en nou heb ik dus mijn hele teletubbie-desktop weer terug maar ik heb geen idee hoe ik nou internet op mijn laptop krijg, we hebben thuis verder nog 1 laptop en 1 computer en een router, andere laptop en com. hebben overigens wel gewoon internet maar ik weet niet hoe ik mijn laptop hieraan zou moeten toevoegen.
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen,
mvg Sjoerd Mathijsen

Welkom op helpmij.nl!

De meeste laptops hebben een ingebouwde antenne, toch?
Dan kun je misschien daar gebruik van maken en dus verbinding maken met je router.

Als hij geen netwerken kan vinden maak er dan zeker van dat deze wel aanstaat.
Misschien een toetsencombinatie om deze aan te zetten of een knopje op de laptop zelf. :thumb:

Succes! :D

ook alle drivers geinstalleerd ??

te beginnen met de chipset driver, dan opnieuw opstarten, en dan de rest van je drivers.

o.a. vga, geluid, ethernet kaart.

Ten eerste bedankt voor jullie antwoord:)
ik heb geen cd's van al die drivers e.d. dus hoe zou ik die dan kunnen installeren?
verder weet ik niet hoe dat zit met die antenne.. als iemand daar iets van weet dan hoor ik het natuurlijk graag;)
Mvg Sjoerd

drivers kan je downloaden bij Dell, als je de installatie c.d. niet meer hebt.

aangezien ik geen internet op laptop heb kan ik die dan gewoon op een andere com. downloaden -> op laptop zetten via usb stickje -> installeren op laptop?
en welke drivers moet ik dan precies hebben? ik kan wel even mijn gegevens van de laptop erbij halen als iemand mij kan zeggen hoe:P
mvg Sjoerd

Dan moet je 2 dingen downloaden.

1) Programma waarmee je kan kijken welke chipsets er in je laptop zitten qua internet.
2) Drivers voor de chips.

Toelichting 1) Everest Home Edition of PCWizard zijn voorbeelden hiervan.

Antenne zit meestal een schakelaartje op je laptop of een toetsencombinatie met de FN-knop en ik denk een F-toets. (Zo heb je bijvoorbeld FN-F1 als voorbeeld)
FN zit naast het linker windowsteken. :rolleyes:

Het is gelukt:D
ik ben naar dell.nl gegaan en heb daar ff alle drivers gedownload, deze heb ik via een usb op mijn laptop gezet en geinstalleerd, dus nu doet alles het weer zoals het hoort en ik heb internet:)
dus bij deze hartstikke bedankt voor jullie hulp!

ik heb trouwens nog een vraag, ik krijg telkens de melding dat er windows updates beschikbaar zijn, nou zei een vriend van mij dat ik die niet moest installeren aangezien de windows cd met service pack 2 niet van mij is, weten jullie daar verder iets vanaf?
Mvg Sjoerd

Oké, prima!

Vergeet dan niet even rechtsonderin op ''opgelost'' te klikken. :thumb:

Ik weet niet waarom je vriend zegt dat Updates niet goed zijn, je kunt ze naar mijn mening gewoon installeren. Je zult er weinig of geen problemen mee hebben. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan