Internet is zeer fragiel op telefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Hallo Allemaal

Ik heb een Smartfoon een Huawei G750-U10, met d elaatste updates.

Ik ben al een hele tijd aan het steien met de internet verbinding, dan verbind hij, en dat weer niet.

De ontvangst van Ziggo is uitstekend. Hij "draait" op 2,4 Ghz. omdat 5 Ghz niet werkt op dit toestel (ook in de WiFi manager wordt er dan niets aangegeven)

Ik ben eigenlijk een beetje uitgestudeerd, ik weet niet meer wat ik er nog aan kan doen.

Nogmaals alle verbindingen werken, want (soms) doet hij het goed en Synchroniseert goed. Om vervolgens weer tijden geen verbinding te hebben.

Ik heb alle toestelhulp bij zowel T-Mobile als wel Simpel (wat nu mijn provider is) afgelopen, vergeleken en soms aangepast in mijn toestel.

Maar niets helpt of maakt het tot een zekere verbinding met mijn WiFi-Provider (Ziggo) en

dit terwijl de (Draadloze) verbinding met de Router uitstekend genoemd kan worden.

Misschien hebben jullie suggesties.

MVG
Jan Filarski

Draadloos via een telefoon is zowiso afhankelijk van de ontvanger en omgeving. er is zowiso ook al vermindering bij elke telefoon. Of begrijp ik het niet goed?

Voor de verbinding schijnt het beter te zijn om 4G uit te schakelen maar je hebt het hier denk ik over WiFi.
Bluetooth gebruikt vaak de zelfde antenne, schakel dit daarom eens uit en zoek een ander laag kanaal op de router omdat Bluetooth op een hoog kanaal zit.

Hallo Alfred 2

Inderdaad, ik heb het over WiFi.
Ik had WiFi afgesteld op een vast kanaal no. 13, dat heb ik inmiddels op Auto gezet. (Op de Router afsellingen)
Waar ik 2G, en 3G kan afstellen (in het toestel) kan ik momenteel niet vinden. Maar hij geeft op het scherm aan 3G

Nu had ik nog een vraag, misschien heeft dat er ook mee te maken:
Het afstellen van het Sync. Schema, dat kan vanaf Nooit oplopend per 5 minuten tot 30 minuten tot zelfs elk uur
Op welke interval kun je hem het best afstellen? Nu staat hij op elke 5 minuten.

MVG
Jan Filarski

Hallo Alfred 2

Hoe kan het: Dat als ik WiFi uitzet, ik wel pagina's ontvang, zoals de Telegraaf, NS.nl, Startpagina.nl en NU.nl ?

Ik heb dus het idee, dat WiFi op de é'n of andere manier geblokkeerd wordt. Zo dat mogelijk zijn.

Maar belangrijker is dan, Wat zit WiFi dan in de weg?

MVG
Jan Filarski :mad:

Hoe kan het: Dat als ik WiFi uitzet, ik wel pagina's ontvang, zoals de Telegraaf, NS.nl, Startpagina.nl en NU.nl ?

Dan heb je abonnement met internet. Die heb je toch bij Simpel afgesloten, als ik mij goed herinner?

Kijk even goed in de instellingen van de wifi. En zet die bluetooth uit als je die niet gebruikt. Die houdt vaak dingen tegen en is niet veilig!

Laatst bewerkt:
Hallo Femke98,

Dat heb je je goed herinnerd, ik heb een abonnement bij Simpel, 50+50 belminuten, onb. sms en 500+500Mb internet.

Ik ga nu testen met Bluetooth uit, en laat de resultaten later vandaag aan je weten.

Misschien mag ik je meteen nog een vraag stellen over: bellen in het buitenland.
Eerstdaags ga ik naar Spanje en als ik daarzijnde bel met b.v. mijn zoon (die dan ook in Spanje is) en een Nederlands KPN abonnement heeft.
Heb ik dan wel bellen in het buitenland nodig?

Alvast bedankt voor je interesse.
MVG
Jan Filarski

Laatst bewerkt:
Dit is wel iets wat je moet weten:

Wanneer u uw mobiele telefoon in Spanje wilt gebruiken, dient u te weten dat Spanje gsm-technologie gebruikt (niet verenigbaar met enkele landen zoals de Verenigde Staten of Japan). In dit geval is het nodig over een drieband mobiele telefoon te beschikken. Wanneer de technologie van uw mobiele telefoon compatible is, is het raadzaam om contact op te nemen met de operator uit uw land om zich ervan te verzekeren dat u uw mobiele telefoon in Spanje kunt gebruiken (uw operator dient de internationale roaming service te activeren). Zodra u de stappen in uw land van herkomst hebt uitgevoerd, kunt u uw mobiele telefoon in Spanje gebruiken alsof het een Spaanse is. Ofwel, dan dient u 00 + de landcode te bellen om internationale gesprekken tot stand te brengen.

Maar hoe het is als je naar je zoon belt die ook in Spanje zit met een KPN abonnement, dat weet ik niet.
Wie weet kan je beter even een phonewinkel binnenlopen en daar de vraag stellen.

Hallo Femke98

Ik heb dus de WiFi op mijn toestel uitgezet met als gevolg (na opnieuw opstarten) geen connectie meer met eerder genoemde
pagina's (Telegraaf, NU.nl, en Startpagina.nl)
Ik heb al eerder meerdere keren toestelhulp van zowel T-Mobile alswel Simpel geraadpleegd en vergeleken met de vermeldingen in mijn Toestel.
Volgens mij staat alles oké, maar hij werkt dus niet naar behoren.
Ik kan dan ook niet dit gedrag rijmen.

Misschien zou je even naar een opsomming van de in mijn toestel gebruikte WiFi afstel-gegevens willen kijken. Bekijk bijlage Internet op Huawei G750.doc

Bij voorbaat bedankt,

MVG
Jan Filarski

Ik heb dus de WiFi op mijn toestel uitgezet met als gevolg (na opnieuw opstarten) geen connectie meer met eerder genoemde

Je moet je bluethooth uitzetten! Niet je wifi! Bluetooth staat bij heel veel toestellen automatisch aan en dat kan nog weleens wat problemen geven.
Bluetooth moet je niet aanzetten als je het niet gebruikt.

Zet dus bluetooth uit en je wifi dus gewoon aan. Als je thuis wifi hebt, kijk dan of deze in de lijst staat van de gevonden netwerken, klik deze dan aan en maak connectie. Je hebt een wachtwoord van je wifi nodig.

Hallo Femke98,

Ik heb me vergist in de vermelding: inplaats van WiFi uitgezet, heb ik de Bluetooth uitgezet

Maar zodra ik dus de Bluetooth uitzet, heb ik geen ontvangst meer, plus regelmatig de vermelding Netwerk niet verbonden

Wat er echter fout zou moeten staan in de vermeldingen in mijn Toestel (Huawei G750-U10) ontgaat me, omdat juist dit door mij meerdere keren nagelopen is.
Zelfs heb ik gisteren de aanwijzingen van T-Mobile nog een keer nagelopen en vergeleken en die dan "vertaald" naar Simpel.

MVG
Jan Filarski

wifi instellen op je toestel zie bladzijde 48 en verder in de handleiding

https://www.gebruikershandleiding.com/Huawei-Ascend-G750/preview-handleiding-609105.html

dit is je hele handleiding van je toestel.
Download deze.

Maar eigenlijk snap ik iets niet: in je openingsbericht staat dat de ontvangst van Ziggo uitstekend is. Dat is dan toch je wifi.
Is je mobiele internet die je hebt afgesloten van Simpel dan niet lekker? Dat heeft dan niets met de wifi te maken!

Ik zelf heb ook internet met Simpel en ja, het is geen internet zoals op je pc binnen natuurlijk, maar het werkt wel.

Laatst bewerkt:
Hallo Femke98

Je hebt helemaal gelijk gehad, zojuist boodschappen gedaan in een nabijgelegen winkelcentrum.
En aldaar, de Wifi getest, (Bluetooth uit). Alle pagina's kwamen vrij snel op het scherm.
Dus dat is, denk ik opgelost.

Mooi overzicht van de inhoud van mijn telefoon.
Is er ook een document, dat de diverse begrippen uitlegt, zoals b.v. ROAMING
En ook bijv. wat word er precies bedoeld met SYNC.Schema
is dat b.v. synchroniseren van gegevens op de Server en de Telefoon of misschien de gegevens synchroniseren tussen de verschillende Apps?

MVG
Jan Filarski

Ja hoor, google is je beste vriend. Zoek op Roaming en je vind alles wat je wilt weten.

(je mag zelf namelijk ook weleens op zoek gaan hoor. Dat hoeven wij niet voor je te doen)

SYNC.Schema is het synchroniseren van gegevens zoals mail etc.

Hallo Femke98,

Ja, dat Google hé.

Maar waar ik geen antwoord op kreeg, was op de Sync.Schema vraag.

Hij kan gezet worden, door voor geprogrammeerde vragen aan te vinken.
De keuzes zijn:
Nooit
Elke 3 minuten
Elke 5 minuten
Elke 10 minuten
Elke 15 minuten
Elke 30 minuten
Elk uur
Op welke keuze is wijs?
Heb jij enig idee ?
Of weet je waar je terecht kan voor meer achtergrond gegevens, want dát staat niet in die inhoudsopgaven van Huawei

MVG
Jan Filarski

Dag, Synchroniseren is een ander apparaat, wat van de zelfde router gebruik maakt, voorzien van de laatst gemaakte of bijgewerkte bestanden. Dit kunnen bijvoorbeeld foto's zijn die je wilt bewaren of tekstdocumenten waar je zowel op de telefoon als op de computer aan werkt. Meestal kan je daarvoor wel opdracht geven en dan is een schema om dat automatisch te doen niet nodig. Synchroniseren kan de andere verbindingen vertragen, net als bij updaten. Wanneer er meerdere mensen met bestanden werken zal de planner kort ingesteld moeten staan. Bij een interval van meerdere uren of langer zal synchroniseren starten wanneer je verbinding met het netwerk krijgt.

Je moet maar eens nagaan hoe het programma heet en of het als uitprobeer versie werd meegeleverd. Vervolgens kan je bijzonderheden erover en gebruikservaringen vinden.

Hallo Alfred 2

M.a.w. ik kan het Sync.Schema gerust op Elk uur zetten?
Dan wordt bij het inschakelen van m'n Smartphone gesynchroniseerd, en over een uur weer eens?

MVG
Jan Filarski

Als jij het nodig vind dat alles sync om het uur.........ik zelf zou het op 1 dag zetten als je het toch wilt. Maar dat kan geloof ik niet hè.

Het vreet batterijen! Het vertraagt je internet. Werk je veel met bestanden en foto's? Nee? dan zou ik het niet eens aanzetten.
Werk je wel veel met documenten en foto's etc. dan zou ik het handmatig doen eens per 2 dagen of 1x per dag.

Maar nogmaals, zoals ik al eerder zei, je moet doen wat jij wilt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan