Internet kan ik niet afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

hannitisusanta

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2003
Als ik online ben, krijg ik na ongeveer 15 minuten een bericht "sychost.exe has generated errors and will be closed by windows. You will need to restart the program". Daarna kan ik de internet niet meer uitschakelen, dus moet ik de computer restarten of de telefoonlijn eruit halen. Zeer irritant. Als ik de telefoonlijn eruit haal, kan ik niet meer aanklikken om opnieuw online te gaan.
Wie kan mij hiermee helpen, dank.

Het zou kunnen zijn dat je last hebt van een worm.
Kijk voor de zekerheid even met zoeken naar blaster of worm. Ik kan geen link plaatsen.

Laatst bewerkt:
Ik heb NAV 2003 (volledig up to date) en Housecall gedraaid en nu heb ik geen worm meer. Ik was wel geinfecteerd geweest met MS Blast, de bekende worm van de laatste dagen. Misschien is dit nog een overblijfsel, maar hoe kom ik eraf.

Hopelijk ziet Saldos je vraag.
De expert m.b.t. Norton.

hannitisusanta,

Je hebt het virus verwijderd, maar je hebt vergeten de patch van Micosoft te installeren en dat is de reden dat je dit probleem hebt.
De symptomen van de blasterworm gaan namelijk gewoon door nadat je het virus hebt verwijderd zolang je de patch niet hebt geinstalleerd.

Er is een nieuwe versie vandaag gekomen van de Blaster verwijder tool die ook blaster.b an Blaster.c verwijderd.
Run die even nog een keer in de veilige modus. Hij is van hier te krijgen:

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixBlast.exe

Run daarna gelijk de patch van Microsoft vanaf hier:

url

opgelost

Dit probleem is uiteindelijk opgelost door een dergelijk site als helpmij,nl. computing.net. Het bleek een Welchia worm te zijn, waarvan ik de patch bij symantec kon downloaden. Ik heb NAV 2003, maar gek genoeg zit het niet erin, terwijl ik dit dagelijks update.
Enfin, het probleem is gelukkig opgelost.

Het meedraaien van een firewall is vandaag de dag geen overbodige luxe, hier er een aantal.

Re: opgelost

Geplaatst door hannitisusanta
Dit probleem is uiteindelijk opgelost door een dergelijk site als helpmij,nl. computing.net. Het bleek een Welchia worm te zijn, waarvan ik de patch bij symantec kon downloaden. Ik heb NAV 2003, maar gek genoeg zit het niet erin, terwijl ik dit dagelijks update.
Enfin, het probleem is gelukkig opgelost.

Welchia was een nieuwe worm toen, maar er zijn allang virus definities ertegen nu.

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.welchia.worm.html

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan