Internet 'kapot' na herinstallatie pc. (netwerkkaart?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Platina

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Berichten
8
Goededag,

Omdat mijn desktop pc nogal wat problemen van virussen en allerhande onzin ondervond heb ik deze geformatteerd. Ik heb Windows XP er op nieuw op gezet, maar nu kan ik geen internet verbinding maken.

Ik heb @home al gebeld, maar zij konden me niet verder helpen, internet via mijn laptop werkt namelijk wel. Het probleem ligt volgens mij aan de netwerkkaart. Deze work bij netwerkverbindingen namelijk niet herkend, ik heb er dus geen kaart staan en kan geen verbinding met internet maken. Ik heb al geprobeerd het modem en mijn router (Belkin) opnieuw in te stellen door de stroom er af te halen en er weer op te zetten, alleen dit werkte dus niet. Ook heb ik de netwerkkaart uit en opnieuw in de PC gezet, wederom zonder resultaat.

Met Everest kreeg ik de volgende gegevens:

Netwerkkaart: Intel 82557/82558/82559 Ether Express Pro 10/100 b adapter.
Mijn pc is van het type: Dell Dimension 8250, ik heb dan ook drivers van hun site proberen te installeren, alleen kon ik dat type netwerkkaart niet vinden, heb ik dus geprobeerd een ander te installeren maar ik kreeg een error dat ik Disk 1 moest installen.

Kan iemand hier mij aub helpen, want ik heb dringend internet nodig op 2 pc, want met zijn 5-en op 1 pc werkt niet echt :p

Alvast dank :thumb:
 
Is je router beveiligt met een wachtwoord zodat anderen niet op je netwerk kan komen?
Zo ja dan kan je netwerkkaart namelijk niet verbindingmaken met je router.
Vul het zelfde ww. in je pc dat ook in je router staat
 
Laatst bewerkt:
mijn router is idd met wachtwoord beveiligd, alleen dit ben ik kwijtgeraakt.
(moeders die blaadjes achteloos opruimen). Maar ik neem aan dat ik dit weer kan resetten ofzo?
 
Eerst je netwerkkaart installeren zoals Jackall al aangaf, daarna je pc met een kabel aansluiten op één van de vier poorten van je router.

Daarna:
start>uitvoeren. typ cmd en klik op [ok]
je krijgt nu een zwart "dos"venster. typ daar ipconfig en enter weer.
er verschijnen nu ipadressen. één daarvan staat achter standaard gateway en is iets als 192.168.1.1
schrijf dat even op en typ dat in de adresbalk van Explorer of Firefox.

als het goed is ben je nu in het inlogscherm van je router.

Nu kun je onder het tabblad (afhankelijk van je merk en type router,maar het zal iets zijn wat er op lijkt) "wireless" je wep/wpa-key opzoeken.

Tip; gebruik een programma als AnyPassword om dit soort sleutels te maken en bewaren.
 
Oke, ik zal het nu gaan proberen, als het lukt dan horen jullie (voorlopig) niets meer van me :p
Anders ben ik zo weer terug.

Iedereen in ieder geval bedankt voor de hulp :thumb: :D
 
Als het wel lukt horen we ook van je want dan ga je je vraag op "opgelost" zetten en uitleg geven zodat een ander er later ook wat aan heeft :D
 
Daar ben ik weer :p

Ik krijg de volgende error bij het updaten van de netwerkkaart driver: the intel netwerk adapter driver is not installed.
Ik snap dus de ballen wat ze hier mee bedoelen? Iemand die het wel snapt?

edit: Ok zal ik doen Confictius :)
 
Laatst bewerkt:
Het probleem ligt volgens mij aan de netwerkkaart. Deze work bij netwerkverbindingen namelijk niet herkend, ik heb er dus geen kaart staan en kan geen verbinding met internet maken. :
Dan zijn niet alle drivers correct geïnstalleerd neem ik aan.
Heb je hier gekeken voor de juiste driver? ( Network) En wordt het dan niet de Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet , v.5.30, A00 driver?
 
Ik heb de driver succesvol geinstalleerd. Alleen internet werkt nog steeds niet, en ik zie de netwerkkaart ook niet verschijnen.
Apparaatbeheer geeft een geel vraagteken bij de ethernet controller (geen netwerkkaart erbij, wat voorheen volgens mij wel was). Ontkoppelen en zoeken naar gewijzigde apparaten werkt wel, maar ik krijg de melding dat de nieuwe hardware misschien niet goed werkt.
 
probeer eens een ander pci-slot, wil bij inbelmodems ook nog wel eens helpen....:confused:
 
Wanneer je de zijkant van je kast openschroeft zie je je moederbord. Een grote printplaat waar alles op en aangeplugt is. Je netwerkkaart zit in een "slot", een gleuf met aansluitingen.

Broadcom_NetXtreme_Gigabit_Ethernet_PCI_Express_Adapter__295746.jpg


Waarschijnlijk zitten ook je/een usb-kaart, geluidskaart, videokaart en ga zo maar door in zulke sloten. Als je het schroefje aan de zijkant losmaakt kun je met gepast geweld het kaartje verwijderen, maar alleen als je je pc hebt uitgezet (niet in slaapstand of standby) en de stekker eruit hebt gehaald.

Probeer de kaart nu voorzichtig in een ander slot te drukken, beetje kracht zetten en heen en weer schuiven is soms nodig.

Stekker terug en je pc weer opstarten. XP zal melden dat er nieuwe hardware gevonden is en naar de drivers vragen, de rest is je bekend.
 
Begin eerst eens bij het begin, dus bij de chipset drivers te installeren, grote kans dat je netwerk daarna al spontaan goed herkent wordt.
Mocht dat nog niet werken zijn er twee mogelijkheden voor de netwerkkaart.
Mogelijkheid 1
Mogelijkheid 2

De meest gemaakte fout na het opnieuw installeren van Windows is het niet installeren van de chipset drivers, dat lijdt bijna altijd tot het slecht of niet herkennen van pci kaarten of on-board apparaten.
 
Ik heb het PCI slot dingetje gedaan, ik heb de chipset en alle andere drivers geinstalleerd, maar niks lijkt te werken. Dan is de enige optie een nieuwe netwerkkaart kopen?
 
Je hebt natuurlijk wel de pc herstart na het installeren van de chipset driver.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan