Internet kicks

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomtom2

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Berichten
65
Beste Helpmij-ers,

Even een situatieschets:

De modem en de router staan beneden. We hebben beneden een computer staan die is verbonden met de router/modem en ons voorziet van internet. Ik heb boven op zolder een laptop. Ik val buiten het bereik van wifi dus daarom hebben we een andere oplossing. We hebben 2 sitecome 'kastjes'(ik weet even geen andere benaming). 1 kastje zit beneden in het stopcontact en is verbonden via een kabel naar de router. De andere helft van het kastje zit op zolder in het stopcontact. vervolgens is er een kabel van dat stopcontact naar mijn laptop om mijn laptop van internet te voorzien. Overal het algemeen werkt niet goed. Nu het probleem.

In de meeste gevallen werkt alles zoals het hoort. Toch gebeurt het regelmatig dat internet er mee stopt. Dan reageert hij even nergens meer op en laden alle paginas niet. na enige tijd(soms 10seconde, soms 1 minuut) werkt het weer. Dan komt het voor dat het soms weer een tijd werkt, maar het gebeurd ook vaak dat dit zich om de minuut herhaald. Het lijk wel of internet de heletijd aan en uit gaat. Niet op vaste tijdstippen, niet elke keer hetzelfde. Geen touw aan vast te knopen. Ik ben zelf geen internetheld, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Dit staat er bij de LAN-verbinding:

Verbindingsspecifiek DNS-achtervoegsel:
Beschrijving: Broadcom NetLink (TM) Gigabit Ethernet
Fysiek adres: ‎1C-75-08-26-B3-DE
DHCP ingeschakeld: Ja
IPv4-adres: 192.168.0.105
IPv4-subnetmasker: 255.255.255.0
Lease verkregen: woensdag 7 maart 2012 21:51:55
Lease verloopt: dinsdag 19 januari 2038 4:14:07
IPv4-standaardgateway: 192.168.0.1
IPv4 DHCP-server: 192.168.0.1
IPv4 DNS-server: 192.168.0.1
IPv4 WINS-server:
NetBIOS via TCPIP ingeschakeld: Ja
Link-local IPv6-adres: fe80::bd7d:4c6e:d9b9:99c6%10
IPv6-standaardgateway:
IPv6 DNS-server:

Als jullie meer info nodig hebben, just ask!

Mvg,

Tom
 
Hallo Tom,

Enkele vragen:
Gebruiken jullie zend apparatuur? (bijv. 27mhz 2-meter zend apparatuur)
Wat voor type Sitecom kastjes bezitten jullie? en wanneer hebben jullie deze aangeschaft?
Geeft de laptop aan dat er geen netwerk verbinding is?

Groeten,

Marco
 
Beste Marco,

Wat voor zendapparatuur bedoel je dan? Heb je misschien een voorbeeld? Voor zover ik weet gebruiken we geen zendapparatuur.

Ik heb even naar het kastje gekeken, dit staat erop:

Sitecom Homeplugkit 85 MBPS
---------------------------------------------------
Model No.: Ln 154 V1 001
Input 100-240 VAC ~ 50/60 Hz •5W 100 mA

De router:
SiteCom
Wlan router
Mimo XR

Modem staat alleen Ubee op, verder alleen maar serienummer etc..

-Het kastje is ongeveer een jaar/1,5 jaar geleden aangeschaft

De laptop geeft inderdaad aan dat er geen verbinding is. MSN meldt zich af, internetpaginas geven allemaal aan dat de pagina niet te laden is. Er staat dan rechtsonderin een uitroepteken door het pc logotje, waar normaal alleen dat pc logotje staat. Je hoort hem vaak geluid maken als hij uitvalt. Lijkt wel of er iets uitvalt maar hij automatisch nieuwe verbindingen zoekt...
 
Beste Tom,

Het beste is om met je kastjes dan even langs de winkel te gaan waar je ze weg hebt gehaald.
Waarschijnlijk zijn ze defect.

Heb net even op de Sitecom site gekeken, volgens Sitecom heb je 10 jaar garantie:
10 jaar fabrieksgarantie

Sitecom staat voor kwaliteit en klantentevredenheid. Daarom zijn alle Sitecom producten zijn voorzien van maar liefst 10 jaar fabrieksgarantie. De voorwaarden om aanspraak te kunnen maken op deze garantietermijn, zijn heel eenvoudig. Het enige wat u hoeft te doen, is uw Sitecom product binnen 3 weken na aankoop te registreren. Dit kan via deze pagina, of via de registratiekaart die in iedere verpakking aanwezig is. Na registratie kunnen garantie aanvragen gedurende de eerste 2 jaar worden afgehandeld via het aankooppunt. Na deze 2 jaar kunnen garantie aanvragen direct met Sitecom worden afgehandeld.
De garantieperiode van 10 jaar is niet van toepassing op ingebouwde batterijen en harde schijven. Hiervoor geldt een garantieperiode van 2 jaar.
N.B.: Zorg dat u te allen tijde beschikt over de originele aankoopbon of een kopie hiervan. Deze dient u in geval van een garantie aanvraag, tezamen met het product en het ingevulde aanvraagformulier, op te sturen.


Groeten,

Marco
 
Dankje voor je antwoord.

Het kastje is niet defect.

Ik had het kastje op zolder in het stopcontact. Ik kon nog geen 10 minuten normaal online zijn zonder internetkick. Ik heb het kastje nu op de eerste verdieping geplaatst, met van daar uit een kabel naar zolder naar mijn laptop. Het werkt nu probleemloos. Het is mij werkelijk een raadsel hoe dat kan. Waarschijnijk ligt het aan de afstand tussen de router en het kastje of de stroomgroep. Dat zou eigenlijk niet mogen, maar van de 1e verdieping werkt hij wel, maar vanaf zolder niet..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan