Internet knalt er steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

michelw

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Dit is mijn eerste post op dit forum, dus excuses als het al eerder gevraagd is of ik het in het verkeerde forum heb geplaatst.

Sinds 9 maanden heb ik een nieuwe laptop met Microsoft Vista. Vista zorgt bij mij voor de nodige problemen, en ik kan dan ook niet wachten tot SP1 uitgebracht wordt. In ieder geval, in eerste instantie werkte mijn internet prima. Toen ik echter op kamers ging wonen in oktober (tot voorheen woonde ik bij mijn ouders) zijn de problemen ontstaan. Wij hebben Alice ADSL op mijn kamer, met een draadloos netwerk. Het probleem is, elke keer knalt internet eruit tijdens het bezoeken van een grote site (waarbij een grote site bijvoorbeeld plaatjes kijken op airliners.net is, of een filmpje downloaden op youtube). Het gekke is echter, dat dit niet na een bepaalde tijd gebeurt: soms downloadt de computer tien filmpjes en knalt internet er dan uit, soms al tijdens het eerste filmpje, en soms krijg ik youtube niet eens opgestart. Ik krijg dan zo'n geel waarschuwingsteken in de rechteronderhoek, en ik moet de netwerkverbinding verbreken, en weer opnieuw opstarten.
Ik ben de enige in mijn huis die dit probleem heeft, de anderen (met windows XP) hebben dit probleem niet. Het probleem kan haast niet aan mijn ontvangst liggen, hoewel deze wel soms wegvalt, want ik ben degene die het dichtst bij de router zit, bovendien, als iemand anders naast mij zit op een laptop, knalt bij mij wel, maar bij hem niet het internet eruit. Daarnaast is het raar dat ik dit probleem alleen heb bij Internet Explorer (en ook bij Mozilla), maar niet bij utorrent: ik kan onbeperkt downloaden (ja, dit is voor legale dingen, ik download geen payware spullen) zolang ik maar niet IE open.

Sinds ik het probleem op mijn kamer kreeg, heb ik het probleem opeens ook thuis bij mijn ouders gekregen, zij het dat ik bij mijn ouders veel meer filmpjes kan downloaden voordat internet eruit knalt.

Het probleem moet daarom haast in mijn computer zitten, maar het vreemde is, ik had het in het begin niet. Ik heb op internet gezocht, maar ik heb niemand met dit zelfde probleem gevonden. Ik heb McAffee, Avast, Spybot en Spydoctor meerdere keren gedraaid, maar een virus heb ik niet.

Wat zou het probleem kunnen zijn? Kan het mijn netwerkkaart zijn? Zou het inpluggen via een kabel kunnen helpen? (ik wil dit liever niet proberen, want dan moet ik een kabel kopen, bovendien is het niet zo makkelijk bij ons om van de meterkast naar mijn kamer een kabel aan te leggen die niet dwars door het hele huis loopt). Ligt het aan Vista?

Laatst bewerkt:
Ik werk al geruime tijd met vista en draadloos internet, zonder problemen.
Kijk eens naar de beveiliging van je laptop, virussen en spyware.

Dank je voor je snelle reactie, maar zoals ik al zei, ik heb McAffee, Spybot, Spydoctor, en Avast!4 gedraaid, en geeneen vindt een virus. Daarnaast heb ik een firewall (de windows versie), dus wat zou ik moeten gebruiken om te zien of ik een virus heb als dit alles niets vindt?

Ondertussen zijn we twee weken verder, en ik heb een mailtje gekregen met de vraag of mijn probleem opgelost is. Dat is het deels, maar niet doordat ik het probleem zelf heb opgelost, maar omdat ik mijn complete computer geformatteerd heb, en helemaal opnieuw ben begonnen. Ik vond ergens op internet dat mogelijk de drivers opnieuw geinstalleerd moesten worden, dat heb ik ook gedaan, dus misschien heeft dat mijn probleem opgelost. Maar het kunnen ook duizenden andere dingen zijn, aangezien ik veel andere dingen gedaan heb.

Youtube e.d. werken goed, ik heb echter nog steeds het probleem dat bij airliners.net niet de plaatjes verschijnen: ik krijg alleen maar rode kruisjes. Aangezien ik tot nu toe alleen bij deze site dit probleem ben tegengekomen is het niet zo ramp. Ik hoop alleen dat mijn internet er niet weer uitknalt over een tijdje.

even firefox installeren en dan moet dat airliners.net ook werken. ie7 blokkeert je plaatjes gewoon.
maar ik ben helemaal weg van firefox (sneller, minder bugs en problemen naar mijn idee)

je verbindings probleem was inderdaad waarschijnlijk een driver probleempje hoor...

maar laat het maar even weten of het met firefox wel lukt.
van www.mozilla-europe.org/nl/products/firefox is dit te downloaden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan