BlackFulcrum
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 8 dec 2008
- Berichten
- 1
Eerst maar even de basis gegevens
- Kabel, Ziggo, Alles-in-Eén-Extra (20mbit)
- Windows XP SP3
- F-Secure Anti-Virus Client Security
- ICIDU Broadband Router 4 ports, 10/100 mbps, NI-707513
- Geen Wireless
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, het zit zo, ik heb sinds tijden een router, en we spreken minstens 7 jaar.
Ik was geen groot downloader, ik speel voornamelijk MMO's en surf, tot dat ik een paar maand geleden Anime's (Japanse tekenfilms) ben gaan downloaden, sukkel die ik ben, let ik niet echt op mijn download snelheid.
Ik bespreek dit een paar week geleden met collega's op het werk, en die vertellen mij dat ik veel hogere snelheden moet draaien, dus ik op speedtest (.nl en .net) en ik kom uit op een 5 to 6mbit connectie, terwijl ik een 12mbit moet hebben, oke, da's ideaal, maar zelfs met aftrek moet dat meer zijn 5mbit
Dus ik dit terug rapporteren aan de collega's, die mij vertellen dat dit alleen maar aan ziggo kan liggen.
Kom ik thuis om te gaan bellen, blijkt mijn vader net die morgen onze drie losse abbonementen (bellen, digi tv, en internet) te hebben gecombineerd in een alles-in-1-extra pakket, wat ons €1,50 in de maand meer gaat kosten dan wat we betaalden, en na 1 december zou de snelheid van het internet omhoog gaan naar 20mbit, nu wil ik helemaal dat het opgelost word.
Gebeld, kan zijn door het onderhoud aan het netwerk, bel na 1 december terug als het probleem blijft.
Het blijft, de beste man van Ziggo was zeer behulpzaam, en wou toch dat ik mijn router los koppelde en de pc direct aansloot op het internet, het enige ding wat ik niet had gedaan omdat mij collega's mij hadden verzekerd dat het daar zeker niet aan kon liggen, hoewel ik ze duidelijk had verteld hoe oud het ding was.
Snelheid van 5mbit naar 15mbit, tijd voor een nieuwe router, niet de schuld van Ziggo, maar van mijn oude Netgear MR 314 router.
Ik een nieuwe router halen vandaag, een ICIDU Broadband Router 4 ports, 10/100 mbps, NI-707513.
Ik steek hem er in 9 tot 10mbit, firmware upgedate, helpt ook niet.
Nou is mijn vraag is het verschil van ongeveer 5mbit verlies normaal met de nieuwe ICIDU router, of zou ik dichter bij de 15mbit van de directe aansluiting moeten zitten?
Ik heb 3 computers er aan hangen, 1 van mij, 2 van m'n vader's bedrijf aan huis, hoewel de mijne de enige is die aanstaat op het moment, maar een verschil van 5mbit van zonder router naar met router is wel wat veel naar mijn idee, maarja ik ben een leek.
En als extra vraag, weet iemand hoe ik dit ding moet instellen voor geval dat het wel normaal is, email hij blokeerd namelijk (poort 110), en ik heb overal gekeken, geactiveerd, gedeactiveerd, zelfs exact volgens het boekje, en hij doet het nog niet. (gebruikelijk trukjes, zoals alles opnieuw opstarten in volgorde helpen niet)
PS. exuses voor eventuele engelse woorden waar die niet horen, ik speel al 8 jaar mmo's met Amerikanen, dat ik beter Engels dan Nederland typ, en nogal snel in het Engels verval.
- Kabel, Ziggo, Alles-in-Eén-Extra (20mbit)
- Windows XP SP3
- F-Secure Anti-Virus Client Security
- ICIDU Broadband Router 4 ports, 10/100 mbps, NI-707513
- Geen Wireless
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, het zit zo, ik heb sinds tijden een router, en we spreken minstens 7 jaar.
Ik was geen groot downloader, ik speel voornamelijk MMO's en surf, tot dat ik een paar maand geleden Anime's (Japanse tekenfilms) ben gaan downloaden, sukkel die ik ben, let ik niet echt op mijn download snelheid.
Ik bespreek dit een paar week geleden met collega's op het werk, en die vertellen mij dat ik veel hogere snelheden moet draaien, dus ik op speedtest (.nl en .net) en ik kom uit op een 5 to 6mbit connectie, terwijl ik een 12mbit moet hebben, oke, da's ideaal, maar zelfs met aftrek moet dat meer zijn 5mbit
Dus ik dit terug rapporteren aan de collega's, die mij vertellen dat dit alleen maar aan ziggo kan liggen.
Kom ik thuis om te gaan bellen, blijkt mijn vader net die morgen onze drie losse abbonementen (bellen, digi tv, en internet) te hebben gecombineerd in een alles-in-1-extra pakket, wat ons €1,50 in de maand meer gaat kosten dan wat we betaalden, en na 1 december zou de snelheid van het internet omhoog gaan naar 20mbit, nu wil ik helemaal dat het opgelost word.
Gebeld, kan zijn door het onderhoud aan het netwerk, bel na 1 december terug als het probleem blijft.
Het blijft, de beste man van Ziggo was zeer behulpzaam, en wou toch dat ik mijn router los koppelde en de pc direct aansloot op het internet, het enige ding wat ik niet had gedaan omdat mij collega's mij hadden verzekerd dat het daar zeker niet aan kon liggen, hoewel ik ze duidelijk had verteld hoe oud het ding was.
Snelheid van 5mbit naar 15mbit, tijd voor een nieuwe router, niet de schuld van Ziggo, maar van mijn oude Netgear MR 314 router.
Ik een nieuwe router halen vandaag, een ICIDU Broadband Router 4 ports, 10/100 mbps, NI-707513.
Ik steek hem er in 9 tot 10mbit, firmware upgedate, helpt ook niet.
Nou is mijn vraag is het verschil van ongeveer 5mbit verlies normaal met de nieuwe ICIDU router, of zou ik dichter bij de 15mbit van de directe aansluiting moeten zitten?
Ik heb 3 computers er aan hangen, 1 van mij, 2 van m'n vader's bedrijf aan huis, hoewel de mijne de enige is die aanstaat op het moment, maar een verschil van 5mbit van zonder router naar met router is wel wat veel naar mijn idee, maarja ik ben een leek.
En als extra vraag, weet iemand hoe ik dit ding moet instellen voor geval dat het wel normaal is, email hij blokeerd namelijk (poort 110), en ik heb overal gekeken, geactiveerd, gedeactiveerd, zelfs exact volgens het boekje, en hij doet het nog niet. (gebruikelijk trukjes, zoals alles opnieuw opstarten in volgorde helpen niet)
PS. exuses voor eventuele engelse woorden waar die niet horen, ik speel al 8 jaar mmo's met Amerikanen, dat ik beter Engels dan Nederland typ, en nogal snel in het Engels verval.
Laatst bewerkt: