Internet langzamer in Vista!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Luitjes,

Ik heb op mijn dualboot systeem XP/Vista het volgende probleem.
Op XP loopt internet als een speer maar op Vista is het net bij het openen van pagina's of het openen even blijft hangen. Kortom het duurt langer om pagina's geopend te krijgen.
Is dit bekend en weet iemand een oplossing?
Verder meld Limewire zich niet aan in Vista maar wel in XP.

Ik hoor graag.

Raymond Bos

Tja, je hebt limewire draaien en je verbaasd je erover dat je geen snel internet hebt?:D
dit weekend nog limewire van een pc gegooid en een ander p2pprogramma geinstalleerd en de internetverbinding op die pc liep weer als een treintje.

Als je firefox hebt en je stoort je vaak aan traag browsen kan fasterfox ook een optie zijn.

@Crash...lol:p

Maar Ontopic...ik gebruik IE7 maar heb het ook met FF!

Vreemd ik merk geen verschil tussen XP en Vista. Ik heb bij Vista wel de beveiligde modus uitgeschakeld van IE7. Met FF maak ik wel gebruik van Fasterfox.

Alle benodigde update geinstalleerd, als ook je moederbord drivers?

Yep, alles up to date.
Het is niet enorm hinderlijk maar wil wel alles graag zo snel mogelijk hebben op een systeem van €1500,-
Dat snap je natuurlijk wel...

Het zal wel toeval zijn maar...
Juist vandaag heb ik dat probleem ook.
Op de 3 draaiende pc's met XP internet snel als altijd, op de Vista PC duidelijk een vertraging, terwijl die normaal niet merkbaar is..

Maar zoals gezegd, zal wel toeval zijn...

Ja, inderdaad er zit een vertraging in.
Eenmaal op Helpmij bijvoorbeeld loopt het het daarna wel weer soepel.

Hoi,

Ik heb een progje via Harry Snor gehad dat mij goed geholpen heeft. Werkt heel simpel in een sorrt dos-schermpje en past wat instellingen aan, die je ook weer simpel terug kunt zetten.

geef even je email, dan stuur ik het .rar bestandje even naar je toe!

Hoi,

Ik heb een progje via Harry Snor gehad dat mij goed geholpen heeft. Werkt heel simpel in een sorrt dos-schermpje en past wat instellingen aan, die je ook weer simpel terug kunt zetten.

geef even je email, dan stuur ik het .rar bestandje even naar je toe!
Edit: Adres weer verwijderd...kan niet voorzichtig genoeg zijn :)....

Laatst bewerkt:
Nou ja...sorry hoor maar ik heb even mijn modem en router gereset omdat ik problemen had met de stroomvoorziening en nu loopt alles als een gesmeerd machientje???
Is dat normaal dat je dat eerst moet doen?

Laatst bewerkt:
Geen idee, maar dan nu lekker laten zoals het is wanneer alles soepel loopt:thumb: :thumb:

Klopt, maar ik had er zelf aan moeten denken om dat eerst te doen maar ik dacht dat het geen invloed zou hebben.
Wel dus blijkbaar.....
Hoe dan ook, jullie allen bedankt:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan