Internet Laptop valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joris020

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2012
Berichten
10
Goedemiddag,

Ik heb sinds 1 week een nieuwe laptop, MSI GE70.
Nu is het zo dat het Internet soms ineens wegvalt.

Als ik dan 'probleem oplossen' selecteer, komen er vaak de volgende 2 zaken uit:

- Een netwerkkabel is niet op de juiste manier aangesloten of is mogelijk beschadigd (vastgesteld)
- De adapter voor Wi-Fi is uitgeschakeld (opgelost)

Ik heb al een aantal dingen gelezen op dit forum, dat het eraan kan liggen dat een bepaald programma Wi-Fi nog op uitgeschakeld heeft staan, of dat er meerdere Virusscanners of iets dergelijks aanwezig zijn.
Aangezien ik mijn laptop pas 1 week heb, en nog niet veel programma's heb geïnstalleerd, zou ik niet weten welke het is.

Enige netwerk gerelateerd programma is volgens mij Qualcomm Atheros Kill Network Manager, maar daar word ik ook niet veel wijzer van.

Iemand die mij kan helpen, of dit probleem zelf ook heeft gehad?
 
Heb je alleen problemen met draadloos internet of ook met bedraad internet? Zelf probeer in network managers te vermijden, omdat Windows het zelf goed kan.
 
Ja alleen draadloos internet. Staan meerdere laptops in huis die er geen last van hebben dus het heeft iets te maken met de instellingen/programma op mijn eigen laptop

Qualcomm Kill Network Manager stond er vanaf het begin al op. Kan het kwaad om dit gewoon te verwijderen, aangezien het dus eigenlijk niet veel toevoegt ?
 
Kijk eerst of je ergens deze manager op de site van je laptop fabrikant kan downloaden. Vervolgens verwijder je deze manager. Ik vermoedt dat je momenteel deze Manager en Windows om de WLAN kaart ruzieën en daardoor je problemen ontstaan.
Je weet toch zeker dat je met je eigen netwerk verbinding hebt en niet met de buren?
 
Ik heb wat opties weggehaald uit het Killer programma.
Het werkt nu weer prima.

Bedankt voor de reacties en hulp allen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan