Internet limiet voor computer van de kids

Status
Niet open voor verdere reacties.

LelyTekkel

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2003
Hallo,

Is er iemand die weet of er een programmaatje is wat ik kan installeren op de computer van de kids om er voor te zorgen dat na een bepaalde tijd de internet verbinding automatisch verbreekt? Ik heb een Livebox van Wanadoo (Orange) en daarachter een draadloze router van Sitecom met daarop in de woonkamer mijn eigen computer via een kabel en de computer van de kinderen boven draadloos via antennes. Ze zitten er te veel op naar mijn gevoel maar kan het niet meer zo makkelijk controleren.

Peter

Er is meer vraag naar het filteren van webinhoud, zoals uit deze thread blijkt. Het antwoord van killer555 in de thread is wel aandoenlijk.
Maar je zit met je PC in een netwerkje, kun je de (iconen) van de adslverbindingen van alletwee de PC's niet op jouw PC zichtbar maken? Dat zou dan geregeld moeten worden in "Netwerkverbindingen". Dan kun je zelf de verbinding verbreken van de PC van je kinderen.

Juist in de router kun je aangeven welke computer hoelang (van hoe laat tot hoe laat) op het internet mag, eenvoudig, niet te vergeten, werkt ook als je er niet bent en niet te omzeilen.

Er is meer vraag naar het filteren van webinhoud, zoals uit deze thread blijkt. Het antwoord van killer555 in de thread is wel aandoenlijk.
Maar je zit met je PC in een netwerkje, kun je de (iconen) van de adslverbindingen van alletwee de PC's niet op jouw PC zichtbar maken? Dat zou dan geregeld moeten worden in "Netwerkverbindingen". Dan kun je zelf de verbinding verbreken van de PC van je kinderen.

Ik kan vanuit de router wel de draadloze verbinding verbreken, dat klopt. Alleen dan zitten ze er nog te lang op als ik niet thuis ben. Dat komt wel voor. We zijn wel eens aan het werk als de kinderen al thuis zijn en dan zitten ze er toch te lang op. Dus het antwoord van Maestro12 is wel een goede optie alleen weet ik niet hoe dat moet. Daarom had ik erbij gezet dat ik een router heb van Sitecom zodat iemand mij misschien kan vertellen hoe dat moet in deze router.

Juist in de router kun je aangeven welke computer hoelang (van hoe laat tot hoe laat) op het internet mag, eenvoudig, niet te vergeten, werkt ook als je er niet bent en niet te omzeilen.

Kan je aangeven hoe dat moet in de router (Sitecom) die ik heb? Ik heb al wat rond gesnuffeld in de router maar kan de optie die jij beschrijft niet vinden?

Ga naar de router en kies daar voor 'advanced' kies het tabblad 'accescontrol', kies vervolgens een groep (1,2,3 of 4) voeg daar de betreffende pc's toe (kunnen ook ieder een eigen groep krijgen).
Kies vervolgens bij Restrictions voor 'block all internetacces', daaronder bij 'block by schedule' voor 'define schedule' vul dan in het pop-up venster de tijden van toegang in. Je kan twee periodes per dag toestaan.
Het kan zijn dat het er iets anders uitziet bij jou, ik heb een al wat oudere (4 jaar) Sitecom router.

Ga naar de router en kies daar voor 'advanced' kies het tabblad 'accescontrol', kies vervolgens een groep (1,2,3 of 4) voeg daar de betreffende pc's toe (kunnen ook ieder een eigen groep krijgen).
Kies vervolgens bij Restrictions voor 'block all internetacces', daaronder bij 'block by schedule' voor 'define schedule' vul dan in het pop-up venster de tijden van toegang in. Je kan twee periodes per dag toestaan.
Het kan zijn dat het er iets anders uitziet bij jou, ik heb een al wat oudere (4 jaar) Sitecom router.

Ik heb even gekeken maar dat ziet er inderdaad wat anders uit maar daar zou ik wel uitkomen. Als ik dat zo doe dan heb ik echter toch ook een ander probleem. Als de kids op verschillende tijden van school komen wordt het natuurlijk moeilijk om vaste tijden erin te zetten. Ik zou graag willen dat er een soort timer inzit, waarmee ze gewoon per 24 uur maximaal 2 uur kunnen internetten. Dus als ze hem uitschakelen dat dan de klok stopt met tikken en wanneer ze weer online gaat dat dan de klok verder loopt. En wanneer ze dan hun daglijkse limiet hebben bereikt de klok ermee stopt tot de volgende 24 uur weer ingaan en dan instelbaar van bv. 07:00 'sochtends tot uiterlijk 23:59 's avonds. Zijn dat soort proggies er wel?

Het internet vrijgeven tussen de genoemde periode zou je gewoon met de router kunnen doen.
Voor de 'extra's' die je wilt moet je eens gaan kijken bij Netnanny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan