Internet Links in een mail worden niet geopend

Status
Niet open voor verdere reacties.

markr01

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2002
Als ik een mailtje binnenkrijg met daarin een internet link, werd voorheen direkt de explorer op gestart met de bewuste pagina. Maar de laatste tijd gebeurd er niets als ik een link aanklik in een mail?

2e probleem : Als ik internet en open een 2e pagina ( rechtermuisknop "openen in een nieuw venster"), opend zich de nieuwe pagina niet helemaal schermvullend, maar meer als een kleiner schermpje.
Ik moet dan eerst weer rechtsboven klikken op maximaal scherm ??

Alvast bedankt voor jullie reakties !!

1. En als je dit aanvinkt 'Controleren of Internet Explorer de standaardbrowser is.' (in Internet Explorer/Extra/Internet-opties, tabblad Programma's, of aldaar klikken op Webinstellingen herstellen), lukt het dan wel?

2. Klik een hyperlink op een web-pagina met de rechter-muisknop aan. Kies 'openen in nieuw venster' in het snelmenu. Ga nu terug naar het eerste scherm wat je geopend hebt (dus het scherm, waar je vandaan komt), en sluit het. Ga nu naar het door de hyperlink geopende venster, en sleep dit met de muisknop naar de grootte die je wilt. De maximaliseren knop hierbij dus NIET gebruiken (vierkantje rechtboven), want dat is maar een tijdelijke instelling, en die wordt NIET onthouden. Hierna druk je de Ctrl knop in, houd hem ingedrukt, en sluit het venster, door op 'sluiten' in menu 'Bestand' te klikken. In het vervolg hoort nu elk nieuw venster dat je opent op de op deze wijze ingestelde grootte te openen. (copyright @ Ton Kleinkramer)

Probleem openen van een link in een mail

Hoi Geeske,

Probleem 2 is opgelost, daarvoor alvast bedankt !!

Probleem is is hiermee nog niet verholpen. Heb je misschien nog andere suggesties ??

groet,
Robert

Mogelijk is dan dit aan de hand: Het is niet mogelijk om een nieuw Internet Explorer-venster te openen of er gebeurt niets na het klikken op een koppeling

Oplossing
Ga als volgt te werk om dit probleem op te lossen in Internet Explorer:

1. Sluit alle geopende programma's af.
2. Klik op Start en klik op Uitvoeren.
3. Typ regsvr32 urlmon.dll en klik op OK.
4. Als het bericht 'DllRegisterServer van urlmon.dll geslaagd' wordt weergegeven, klikt u op OK. Meestal is dit al voldoende, anders verder gaan zoals hieronder beschreven.

Als het probleem nog niet is opgelost, herhaalt u stappen 2-4 voor de volgende bestanden (vervang in stap 3 Urlmon.dll steeds door de naam van een van de bestanden hieronder):

Shdocvw.dll
Msjava.dll
Actxprxy.dll
Oleaut32.dll
Mshtml.dll
Browseui.dll
Shell32.dll (alleen Windows XP en Windows 2000)

Probleem opgelost

Ook probleem 1 is opgelost.
Erg bedankt voor je hulp !!

M.vr.gr.
Robert

ik heb probleem 1 ook, maar na die dingen allemaal te hebben uitgevoerd doettie t nog steeds niet :( ik kreeg alleen bij Msjava.dll de volgende melding: "Het in het geheigen laden van de bibliotheek (Msjava.dll) is mislukt - Kan opgegeven module niet vinden", de rest deed het allemaal wel met de goede melding daarna... iemand nog een oplossing (of zal het toevalig aan deze ene dll liggen ;)
Bart

Doorlinken naar internet vanuit e-mail

Ook ik heb problemen met het doorlinken vanuit e-mail naar het internet. Ik heb al van alles geprobeerd maar niets helpt.
Is er a.u.b. iemand die de goede oplossing heeft???

Ik had dit ook...
Als je al 't vorige al uitgetest hebt... en 't gaat nog niet...

Wel dan kan 't een beveiligingsprobleem zijn.
Dus dat Outlook niet toestaat dat er een link opgestart wordt.
Dit kan komen door bv Hitmanpro2 te installeren. Om dus adeware tegen te houden.
Zo was 't bij mij althans.
Klik op HitmanPro2 en klik dan in het openingsvenster op Surfright (onderaan rechts).
Klik het vinkje weg bij Microsoft Outlook
Dus niet aanvinken. Klik op OK en start opnieuw op.
Bij mij was het daardoor verholpen en de links in Outlook werken weer.

Ik heb wel Hitman Pro en ook als OE niet aangevinkt is, doen de linken het niet Eerst el, maar sinds SP2 erop zit, werkt het niet meer.
Iemand een oplossing?

ik heb een dergelijk probleem, alleen het is niet via de mailbox, maar links in die ik krijg in MSN messenger en YAHOO messenger

had eerst altijd een probleem bij yahoo dat die links in een venster opent die al open was, geen nieuwe venster dus, maar terijl die optie wel aangevinkt was, maar nu opeens werkt dat wel weer en openen die links niet :S

Ja zelfde probleem als reactie boven mij, Ik heb echt al alles geprobeert; internet-opties, MSN-opties, Beveiliging, antivirus etc. maar kan het niet vinden..
Heeft niemand een klein ideetje of ervaring hoe dat verandert kan worden!!

Bijna hetzelfde

Mijn probleem lijkt erg op dat van jou. Ik heb inmiddels alle tips die je hebt ontvangen uitgeprobeerd maar helaas zonder resultaat
Mijn probleem is dat ik via e-mail vaak een link ontvang waarop je dan kunt klikken om de desbetreffende pagina te openen.
Bij mij opent dan altijd mijn standaard ingestelde pagine in dit geval nu.nl. Ook als ik die uitschakel en op blank zet opent zo'n url gewoon op blank maar niet de opgevraagde pagina.
Dus mocht iemand mij kunnen helpen.

Laatst bewerkt:
Wanneer ik veranderingen aanbreng moet ik dan altijd opnieuw opstarten?

Tja sorry, ik weet nog steeds niet hoe het op te lossen valt, ik heb een nieuw bestruingsysteem geïnstalleerd en nu heb ik er geen last meer van, ik denk zelf dat het te maken heeft met de windows beveiliging.
Als ik jou was zou ik eens goed de internet-opties doorspitten!
Succes!

Zou het zin hebben wanneer ik de Explorer terugzet middels de knop "standaard instellingen herstellen" Of is zo'n aktie gevaarlijk

Zou het zin hebben wanneer ik de Explorer terugzet middels de knop "standaard instellingen herstellen" Of is zo'n aktie gevaarlijk

Nee hoor, in principe niet, het betekend alleen amar dat de instellingen teruggezet worden naar de fabrieksinstellingen, dus de standaart instellingen zegmaar.

Voorbeeld: Mijn Geschiedenis bewaart alles maar 1 dag, dat heb ik ingesteld, zou ik nu op "standaard instellingen herstellen" klikken dan wordt dat weer verandert in 7 dagen ofzo. maar dat kan vervolgens weer verandert worden!

Maar ik zou het zeker even proberen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan