Internet met PDA via draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

mister 9

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2004
Hoi,

Ik heb thuis een draadloos netwerk van Tele2. Hier heb ik met mijn MDA Vario verbinding mee gemaakt. Als ik dan via mijn MDA op internet ga, lukt dat goed. Wil dat zeggen dat ik ook echt via mijn tele2 netwerk internet, of kost dit me alsnog gewoon "mobiel" internet? Ik kan zien dan mijn MDA verbinding heeft.

Alvast heel hartelijk dank.

Groeten,

Sam

haal je sim-kaart er eens uit en kijk eens of internet op je pda dan nog steeds doet

Op je PDA kun je zien of er verbinding is via WIFI of via GPRS. Als je via WIFI verbonden bent met je TELE2netwerk, dan kost het niets extra's. Ben je via GPRS verbonden, dan gaat het wel ten koste van je beltegoed.

Bedankt voor jullie reactie. Als ik mijn simkaart eruit haal, kan ik nog steeds via mijn netwerk op internet, en achter mijn connectie staat (Wi-Fi).

Dan is het dus gewoon op mijn huidige internetverbinding thuis, en kost het me niets extra's?

Groet,

Sam

het hangt uiteraard van de samenstelling van je internetabonnement af. Als je een downloadlimiet hebt, telt hetgeen je met je PDA binnenhaalt, wel mee in die limiet. Als je per MB moet betalen, moet je uiteraard ook de MB's betalen die je met de PDA binnenhaalt. Heb je een abo zonder limiet tegen een vaste prijs, dan kost het niets extra's.

Super! Ik heb een niks van data-limiet dus dan kan ik hier thuis gewoon internetten via de PDA. Stel ik wil dus op internet als ik niet thuis ben, gaat ie dan automatisch over op GPRS en dan gaat ie neem ik aan wel gewoon tikken tellen toch?

En gebruikt ie dan voor alles mijn netwerk, dus ook als ik e-mail en msn via mijn PDA?

Alles wat je thuis via het netwerk doet en wat je ook op de gewone pc/laptop doet, kost niks extra's. Op het moment dat je buiten het bereik van je thuisnetwerk bent en je wilt gaan internetten, msn-en of emailen, zal de verbinding via GPRS gaan en gaat de kostenteller lopen.
Als jouw vragen hiermee afdoende beantwoord zijn, wil je dan de status van deze vraag op "opgelost" zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan