internet met router aanleggen tussen 2 pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

glitch2

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2005
ik wil dus 2 computers verbinden met het internet
ik heb een alcatel speedtouch 510i modem zeg maar een "single pc modem" die met een netwerkkabel verbonden is met mn pc
nu wil ik hier een 2de pc met het internet verbinden
de beide pc's hebben alle twee maar 1 netwerkaansluiting (netwerkkaart).
ik ben er al achter gekomen dat een zogenaamde crosskabel niet mogelijk is als de modem maar voor 1 pc is en de beide computers maar 1 netwerkkaart hebben dus ik wil het gaan doen met een router.
Ik hoorde ook dat sommige modems een ingebouwde router hebben ik weet niet of iemand weet of dat de mijne is maar als je het zo niet kan zien ,ga er maar vanuit dat het met een router moet gebeuren dus

mijn vragen zijn:
wat voor soort routers heb je ?
wat is een goeie router ?
welke is goed ?
en ook weer niet al te duur ?
dan als ik de router heb wat moet ik dan doen om die met 2 computers te verbinden met internet ?

Een Router voor twee pc,tjes!zou ik gewoon een staandaard router nemen,die in iedere willigkeurige winkel te krijgen is,vraag desnoods even om advies.
en deze heb je al voor 45 euro.

Je hebt het over netwerkdelen,kan kan ook bij bij hoor,een twee netwerkkaartje in pc èèn installeren,en vervolgens internetdelen gebruiken.

wow

leg dat nog is uit maar dan voor domme mensen
want ik snapte het nie echt

Hoi Glitch,

Je kan simpel controleren of jou modem ook een ingebouwde router hebt... dan zitten er meerdere poorten op voor utp kabels.

Wat voor soort routers je hebt... gewone en draadloze.
Goeie routers... je hebt zoveel merken.
Ik gebruik zelf een router van het merk Sweex. dit is een b-merk maar werkt uitstekend. Asus heb ik ook mee gewerkt, ook geen problemen.

Om beide pc's op internet te krijgen is een kwestie van utp kabels aansluiten.

sorry maar

ik ben niet bepaald een expert op dit gebied
die utp kabel is dat zo'n zelfde kabel als ik nu gebruik om mn modem met mn pc te verbinden ?

Voor het overzicht is het beter om verder te gaan in het topic wat hierboven genoemd is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan