Internet met XP thuisnetwerk via Alcatel USB-modem ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

keljefco

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2004
Berichten
21
Ik beschik over 2 computers, waarop Windows XP is geïnstalleerd.
Deze computers zijn met elkaar verbonden via een cross-cable op beide netwerkkaarten.
Ik heb via Windows XP een thuisnetwerk gecreëerd.
De communicatie tussen de beide computers werkt goed; Ik kan van de ene computer in de andere computer naar de gedeelde bestanden kijken; en ook omgekeerd. Ik kan tevens vanuit beide computers de printer gebruiken.
Ik beschik over een ADSL aansluiting middels een Alcatel USB-modem, wat is aangesloten op de hoofdcomputer. Ik heb op de ene (hoofd)computer aangegeven dat de internetverbinding door de andere computer mag worden gebruikt en op de 2e computer heb ik aangegeven dat deze computer via een andere computer in het netwerk verbinding maakt met het internet.
Ik kan via de hoofdcomputer nog steeds het internet op, maar vanaf de 2e computer lukt het nog steeds niet ? (Ik heb dan uiteraard beide computers aanstaan)
Kan iemand me vertellen hoe ik dit wel kan regelen en/of welke instellingen ik op de 2e computer nog moet invoeren ???
Graag de oplossing rechtstreeks mailen naar mijn E-mail adres: pmmc@xs4all.nl
Alvast bedankt.
Pierre Coolen
 
Het is ook leuk als anderen met een dergelijk probleem de eventuele oplossing kunnen zien.
 
Geplaatst door André Klaver
Het is ook leuk als anderen met een dergelijk probleem de eventuele oplossing kunnen zien.
Ja, uiteraard, maar het gaat mij erom dat ik een melding krijg via E-mail als er uberhaupt een bericht is. Dus antwoorden op dit forum en mij melden dat er geantwoord is. (gebeurt waarschijnlijk ook wel automatisch)
Bedankt Andre:D
 
Geplaatst door keljefco

Ja, uiteraard, maar het gaat mij erom dat ik een melding krijg via E-mail als er uberhaupt een bericht is. Dus antwoorden op dit forum en mij melden dat er geantwoord is. (gebeurt waarschijnlijk ook wel automatisch)
Bedankt Andre:D

kun je aan zetten bij je profiel instellingen

profiel - optie's - e-mail notificatie op ja zetten :rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan