Internet moet "wakker worden"

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeeKaa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 dec 2008
Wanneer ik Internet Explorer opstart, duurt het de eerste 2-3 minuten erg lang om een pagina te openen. Het lijkt alsof er een tijd niets gebeurd. Wanneer de eerste pagina eenmaal is opgestart, starten alle pagina's daarna snel op.

Waar kan dit aan ligggen?

jij ben 'smorgensvroeg toch ook niet zo snel :P

ik denk dat de eerste pagina al je snelheid pakt, maar volgens mij kan dat nooit 2-3 minuten zijn, of je moet een site openen van een flink aantal mb,
wat zijn de sites die je opent?

Misschien is simpelweg je machine nog niet 100% opgestart als jij Explorer start?
Wacht een volgende keer eens een poosje (1 minuut) en klik dan pas op de blauwe E. Wedden dat de pagina's onmiddellijk starten?

ja dat kan natuurlijk ook, dat hij rechts onderaan nog allemaal andere dingen aan het laden is, en dat je al internet opstart

Tip voor een mogelijke snelheidswinst

Ga naar je internet instellingen en het tabblad verbindingen. vink daar onder de knop geavanceerd de automatische detectie van instellingen uit

Dat zou kunnen werken, maar die staat alleen aan bij LAN toch? Internet via wireless.

Het is trouwens geen probleem met het opstarten. De opstartvertraging is er ook wanneer de pc al een tijd draait. CPU draait op 9%. Ik gebruik zowel IE als Google Chrome. Als voorbeeld: bij Chrome loopt het 1e scherm soms nagenoeg vast. Start ik dan een tweede Chrome, dan opent die de pagina in een milliseconde.

Ach ja, het is wel overkomelijk, die vertraging. Kent iemand anders een goede netwerk statistiekmeter? Zodat ik kan zien of er op dat moment ook veel dataverkeer is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan