internet na opnieuw instaleren c

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lita112

Meubilair
Lid geworden
18 sep 2004
Internet na opnieuw instaleren xp

Ik heb bij de buren de c schijf opnieuw moeten instaleren. Hierna wilde ik weer het adsl modem aansluiten en dat ging prima. Maar ik kan niet op internet
De overige schijven zijn nog intact en nu vraag ik me af of het komt doot het feit dat ik sygate nog op een andere schijf heb staan. Had ik die eerst moeten verwijderen?
En zijn er nog meer dingen die ik eerst zou moeten doen voor ik weer alle programma's op de andere schijven kan gebruiken? Ik weet dat dit misschien een beetje dom overkomt, maar wil heel graag nieuwe dingen leren. De completen computer instaleren is dan ook geen probleem, maar alleen c met behoud van de overige schijven nog wel. Ik weet dat ik dan nog iets moet doen voor ik weer alles aan het draaien heb. Internet is nu het belangrijkst, want mijn buurjongen heeft dit nodig voor school. Ik heb dan ook heel blij als ik dit vandaag nog voor hem in orde kan maken.

Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden!

Laatst bewerkt:
Het zou echt heel erg fijn zijn als iemand mij met dit probleem kon helpen. :confused:
Want het is eigenlijk niet de bedoeling om binnen een aantal weken opnieuwe hun hele comp opnieuw te installeren. De buurjongen had het namelijk toch voor elkaar gekregen om er 17 virussen in te krijgen met een draaiende avast antivirus. En ondanks vele malen aangeven dat ie regelmatig moet scannen

Geplaatst door Lita112
Het zou echt heel erg fijn zijn als iemand mij met dit probleem kon helpen. :confused:
Je hebt een uur geleden je vraag gesteld, soms zijn er niet meteen mensen, die jou met je probleem kunnen helpen.;)

Nu je probleem.
Programma's die op de andere schijven staan, werken veel al niet meer na een schone installatie op de C-schijf.
Het beste is om die programma's te verwijderen en volledig opnieuw te installeren.

Heb je de ADSL modem geinstalleerd, volgens de handleiding?
Internet instellingen nagelopen?
Welke internet provider hebben ze?

Sorry, maar ik heb helaas alleen vandaag nog de tijd om het probleem voor ze op te lossen. vandaar dat ik een beetje haast heb. was niet mijn bedoeling om lastig te zijn :o

ze hebben net als ik zelf wanadoo adsl met een usb modem.
Ik ben alleen zo slim geweest om dus niet eerst sygate te verwijderen en ik denk dat dat voor problem zorgt.

Het modem is volgens de handleiding geinstalleerd, eerst de software daarna modem aangesloten.

Vervolgens krijg ik wel een vercinding, maar kan geen pagina's openen
En de instellingen staan op internetprotocol overnemen.
Dus geen proxy of iets dergelijks
dat heb ik zelf ook niet en dat werkt prima.

Laatst bewerkt:
Haal alle programma's die op de andere schijven staan weg.
(mappen weggooien)
De-installeer dan de modem en installeer die opnieuw zoals je eerder gedaan hebt.
Loop dan stap voor stap alles nog ens na.
Mischien is er iets mis gegaan bij het installeren/configureren van het internet.

kan ik dan wel bestanden die gemaakt zijn met een programma bewaren? want de buurjongen gebruikt onderandere autocad.
Verder dus gewoon alle programma's opnieuw instaleren nadat internet het weer doet.

Goed ga ik dat straks proberen

Bedankt

Ps, ik laat dit bericht nog even staan als zijde nog niet opgelost, wan ik kan nu niet direct terecht bij de buren.

Je zal even moeten kijken, waar de opgeslagen bestanden staan, die met Autocad en andere programma's gemaakt zijn.
Dat zal je buurjongen zelf wel weten neem ik aan.

Geef maar aan of je verder bent gekomen of niet.

ok, heb alles uitgevoerd zoals je verteld had.
Internet werkt weer, maar is wel vreselijk traag en ik heb geen idee hoe dat zou kunnen komen. Jij misschien enig idee?

Geplaatst door Lita112
ok, heb alles uitgevoerd zoals je verteld had.
Internet werkt weer, maar is wel vreselijk traag en ik heb geen idee hoe dat zou kunnen komen. Jij misschien enig idee?

Herstel: zat al weer een virus op dit ding, is verwijderd en internet draait weer als een zonnetje!

is allemaal geregeld. ik had de meeste dingen er al weer op gezet voor ik internet op ging.

Alles draait weer zoals het hoort!

Bedankt voor je hulp

Graag gedaan.:)

Nu maar hopen dat er aan preventie gedaan wordt.

inderdaad, maar ik heb een mooi briefje neergelegt en de volgende keer zoeken ze maar een ander slachtoffer om het op te lossen :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan