Internet/netwerk onder win98SE??

Status
Niet open voor verdere reacties.

robinonck

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2004
Berichten
28
ik probeer bij mij thuis een netwerk aan te leggen tussen 3 computers:

*Desktop, win. XP, Wired connection
*Desktop, win. 98, Wireless connection
*Notebook, win XP, Wireless connection

de internetconnecties van de XP-computers zijn allebei goed. het probleem zit in de win-98 computer. deze heb ik nu dusdanig geinstalleerd dat deze wel connectie heeft met het netwerk (192.168.X.X), maar niet met het internet. wat kan ik doen om deze wel op het internet aangesloten te krijgen?
ik gebuik hiervoor een Wireless LAN USB 2.0 Adapter 54 Mbps, type LC100060.

Wie o wie kan mij helpen met dit probleem??
 
Als ie wel contact heeft met de andere PC's in je eigen netwerk maar niet met internet... dan zit het in de gateway of wellicht een probleem in Winsock.
De draadloze verbinding lijkt me het probleem niet daar je wel contact hebt met de rest van je netwerk.

Kun je een site ping'en op IP-adres? Zo ja, dan heb je een DNS probleem op je Win98 PC.
 
nee, ik kan geen websites pingen. "doelhost niet bereikbaar" geeft ie dan aan...
 
het volgende doet zich ook voor wat ik erg vreemd vind, en wat er denk ik mee te maken heeft:

hij kent zich een heel raap netwerk adres toe, nl. 196.254.66.178 en een submask van 255.255.0.0

dit terwijl ik zelf op het standaard 192.168.2.1 zit met een subnet van 255.255.255.0

als ik dit bij eigenschappen -> tcp/ip instellingen invul, krijg ik opeens wel contact met andere computers op het netwerk. maar niet met het internet. als ik niets invul, krijg ik ook geen contact met het intranet/andre computers in het netwerk.

ik denk dat dit met het hele verhaal te maken heeft, kan dit kloppen? en wat moet ik doen?
 
ik heb het probleem al opgelost! het zat in de DHCP server. die gaf te weinig IP adressen af!!

iig bedankt voor je moeite!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan