Internet / Netwerk over lange afstand (bekabeld)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ricardoke

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2004
Hallo Allemaal,

Ik heb een vakantiewoning op een camping met internet, nu heeft mijn dochter op dezelfde camping ook een caravan gekocht en dus wil ik graag mijn internet verbinging met haar delen. Nu is de afstand voor draadloos net te lang dus heb ik een kabel (cat5e) gelegd van plus minus 70 meter, nu werkt alles wel maar internet is zeer traag (lees inbelverbinding). terwijl als ik via speedtest kijk de snelheid vele male hoger is, maar dat even ter zijde. Nu staat er zowel in mijn caravan als die in van mijn dochter een 100mb routertje, gaat haar internet sneller worden als ik allebei deze routers vervang door een router met een gigabit verbinding ? Alvast bedankt !

Groetjes !

Kan je even iets verduidelijken? Jullie hebben allebei een router? Heb je de routers dmv. die cat5e met elkaar verbonden of alleen maar je dochters' pc op jouw router?
1/Die kabel ligt dus in open lucht, veronderstel ik?
2/Is dit gewoon een flexibele UTP-kabel zoals ze normaal in kleinere lengtes bij routers geleverd worden? Indien ja dan is dit een fantastische antenne en zal de verbinding tamelijk onvoorspelbaar zijn.
3/Misschien kunnen de senior members hier op inpikken (ikzelf ben al een tijdje achter in deze materie) maar als ik me niet vergis kan je hier ook een aardlus mee creëren. Vandaar dat ze als ze bv. verschillende gebouwen met elkaar verbinden ze meestal glasvezel-kabel gebruiken teneinde een galvanische scheiding te bekomen.
Dit kan eveneens onvoorspelbare verbindingen in de hand werken.

dus jij krijgt internet:via een modem en router? daarna gaat er een kabel naar een caravan ook weer in een router?

staat die routerin de caravan geconfigureerd als switch? (dhcp uitgezet)
anders hang daar eens gewoon een simpele switch.

die kabel mag eigenlijk niet zo het probleem zijn, en 70meter is nog binnen de maximale afstand.

lukt het niet met die switch kan je nog proberen om eventueel ftpkabel te gebruiken,
dat is een afgeschermde utp kabel

edit: weet je zeker dat de kabel goed is? getest met kabeltester?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan