Internet/netwerk verdelen via een switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

amorphis

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Beste lezers,

Ik weet niet of dit de juiste afdeling is want het probleem is nogal ...raar.
Ik heb een utp kabel waar een internet- / netwerksignaal op zit (rechtstreeks getest met laptop).
Als ik deze kabel in een switch steek en verder aftak naar andere pc's zouden deze ook internet en netwerk moeten hebben. (gegeven door de server met DNS en DHCP).
Toch is dit niet het geval. De pc's kunnen geen IP krijgen en krijgen dan de netwerkstatus met beperkte netwerkverbinding. In andere lokalen doet het netwerk echter perfect wat het moet doen, het kan dus niet aan de serverconfig liegen.

Mijn eerste gedacht is dan dat deze switch het niet doet. Toch is het probleem net het zelfde met een ander exemplaar.
Iemand nog ideen?

Alvast bedankt!

Switch rechtstreeks op een Internet verbinding kan slechts werken voor 1 pc.
Ofwel:
Modem - pc
modem - router (met ingebouwde switch) - meerdere pc's
modem - router - externe switch - meerdere pc's

Tenzij je een zgn. laag-3 switch hebt, doet een switch niks met IP-adressen.

Aangezien de topic starter het over lokalen heeft gok ik op een school netwerk.
en dus geen thuis netwerk met 1 modem 1 router/switch ;)

krijgt elke laptop een ip adres als je zonder switch ze 1 voor 1 aan dat netwerkpunt hangt?
Indien je nog steeds maar op 1 laptop een connectie krijgt doe op die laptop een ipconfig /release geven en dan een andere laptop aanzetten met een poging om dat net vrijgegeven IP adres te krijgen.

Als dat werkt zal de systeembeheerder even naar de scope van de dhcp moeten kijken (misschien de scope in eventueel aanwezige VLANS)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan