Internet | Network Problems

Status
Niet open voor verdere reacties.

Massaslayer

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Hoi all,

Sinds al enkele maanden heb ik het probleem dat webpages zoals bv google.be meer dan 1 minuut duren voor te laden.
Terwijl de signaal sterkte goed is getest via ping naar router en volgens de prof van netwerken zit er ook niks raar in
de wireshark(programma dat pakkete van het netwerk weer geeft) captures. Ik heb al het volgende gedaan:

~Herinstallatie Windows 7 & Windows Vista
~Via externe netwerk adapter geprobeert
~Router herinstallatie
~Dicht bij router geprobeert ==> zelfde effect
~Zonder & met pass geprobeert
~Netwerk kaart v/d laptop geeft niks probleem op school werkt internet perfect
~Zonder & met range expander same effect

!!Gaming & Msn ondervinden geen last !!

&in FireFOx & IE Zelfde Effect

Extra Info:
~Router: WRT300N Firmware Version: 2.00.17
~Windows 7
~Provider Telenet ExpressNet

Deel van config:
networkc.png

Meer informatie nodig ==> Pm or Post

Thanks if you could help!
'Cause it really sucks dan betaald ge bijna 50 euro per maand en nen dure router en dan werkt het nog ni fatsoenlijk ....

En een heel simpele oorzaak als een té 'zwaar' geconfigureerde firewall kan het ook niet zijn?

En een heel simpele oorzaak als een té 'zwaar' geconfigureerde firewall kan het ook niet zijn?

AVG Pro werkt perfect no problem staat op normaal niveau en dat zou dan een constant probleem geven + dan zou het op school ook een probleem geven.
Dus aan firewall liegt het en wireless router zen firewall staat af

Hm, dat is idd. waar. Gelet op het feit dat het alleen thuis gebeurt, zit het probleem kennelijk in de router(instellingen). Daar heb ik helaas net te weinig kaas van gegeten. Ik hoop dat iemand anders je verder kan helpen.

Hm, dat is idd. waar. Gelet op het feit dat het alleen thuis gebeurt, zit het probleem kennelijk in de router(instellingen). Daar heb ik helaas net te weinig kaas van gegeten. Ik hoop dat iemand anders je verder kan helpen.

Yep, Thanks maar het is zo raar router is gereset enzo en hij koste 250 euro dus als ik dan nog geen fatsoenlijk internet heb, zou het probleem bij de provider ook kunne ligge?

Lijkt mij niet. Daar had ik ook al aan gedacht, maar in je startbericht schrijf je dat gaming en MSN'en perfect gaat dus...............

Lijkt mij niet. Daar had ik ook al aan gedacht, maar in je startbericht schrijf je dat gaming en MSN'en perfect gaat dus...............

Jep idd en ik heb eigelijk geen zin om router binnen te doen(of een nieuwe te kopen) en zonder internet te zitte :(

De pest is dat ik mij nooit verdiept heb in netwerk(instellingen) en alles wat erbij hoort, ik kan je dus helaas niet verder helpen. Er zijn echter op Helpmij mensen die daar een kei in zijn. Er zal vast nog wel iemand reageren.

Virussen en dat soort ellende kun je uitsluiten, anders zou het op school ook niet moeten werken. Daar het op school allemaal prima verloopt, zou je idd. aan moeten kunnen nemen dat de router (instelling) het probleem is.

Laatst bewerkt:
In de AVG free versie zit een zgn. LinkScanner
Ik neem aan dat die ook in de Pro versie zit.
Komt erop neer dat de pagina's 2x worden ingelezen: 1x door AVG (om te checken of er verdachte links etc. op staan) en 1x door de computer zelf.

Zet de LinkScanner af als die aan staat, en kijk of het dan sneller/beter gaat.

Succes,

Tijs.

In de AVG free versie zit een zgn. LinkScanner
Ik neem aan dat die ook in de Pro versie zit.
Komt erop neer dat de pagina's 2x worden ingelezen: 1x door AVG (om te checken of er verdachte links etc. op staan) en 1x door de computer zelf.

Zet de LinkScanner af als die aan staat, en kijk of het dan sneller/beter gaat.

Succes,

Tijs.

staat al vanaf installatie af :p anders no warez daar zit het probleem niet

op een ander forum zijde ze dat het probleem bij dns-server zit ben nu aant onderzoeken

staat al vanaf installatie af :p anders no warez daar zit het probleem niet

op een ander forum zijde ze dat het probleem bij dns-server zit ben nu aant onderzoeken

Je had (ipv. van die :p) ook direct kunnen melden dat de LinkScanner al uitgeschakeld is.

Terug naar je melding over DNS: Normaal gesproken heeft een router (ook die van jou) geen problemen met DNS toegang, behalve als de router druk is met allerlei verbindingen. Dat kan voorkomen als er ook nog allerlei download-programma's op je thuisnetwerk lopen etc. die veel verbindingen opzetten en weer verbreken.

Wat je kunt doen in dit kader is in je TCP/IP (IPv4 instellingen in Vista) instellen dat je (bijv.) de DNS servers van Opendns.com wilt gebruiken. Het toekennen van ip-adres wél gewoon op automatisch laten staan.
De beschikbare DNS-servers van Opendns zijn momenteel (zie hier):
208.67.222.222
en
208.67.220.220

We horen wel wat dat opgeleverd heeft. Levert dat niets op, dan is er iets anders aan de hand dan DNS problemen.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Je had (ipv. van die :p) ook direct kunnen melden dat de LinkScanner al uitgeschakeld is.

Terug naar je melding over DNS: Normaal gesproken heeft een router (ook die van jou) geen problemen met DNS toegang, behalve als de router druk is met allerlei verbindingen. Dat kan voorkomen als er ook nog allerlei download-programma's op je thuisnetwerk lopen etc. die veel verbindingen opzetten en weer verbreken.

Wat je kunt doen in dit kader is in je TCP/IP (IPv4 instellingen in Vista) instellen dat je (bijv.) de DNS servers van Opendns.com wilt gebruiken. Het toekennen van ip-adres wél gewoon op automatisch laten staan.
De DNS-server van Opendns zijn momenteel (zie hier):
208.67.222.222
en
208.67.220.220

We horen wel wat dat opgeleverd heeft. Levert dat niets op, dan is er iets anders aan de hand dan DNS problemen.

Succes,

Tijs.
Beste,

Sorry van die linkscanner.

Resultaat:
Het zelfde probleem, en er staan geen download programmas te runne atm wat er openstaat is:

- visual c++
-quintessential player(is een music player)
-kladblokskes
-paar verkenners
-adobe
-word
-msn
-avg
-steam

running tasks atm:
staat volgens my niks verdachts tussen

processes.png

Bedankt voor te helpen btw!

Ik zie Firefox staan, maar heb je het ook al met Internet Explorer (danwel Opera, Google Chrome etc.) geprobeerd om verbinding met websites te krijgen?
Even voor je beeldvorming: Door allerlei invoegtoepassingen die ikzelf in Firefox gebruik komt het vaak voor dat allerlei websites blijven staan op Laden van ... Ik zou dus zeker even met een andere browser testen.

Tijs.

Ik zie Firefox staan, maar heb je het ook al met Internet Explorer (danwel Opera, Google Chrome etc.) geprobeerd om verbinding met websites te krijgen?
Even voor je beeldvorming: Door allerlei invoegtoepassingen die ikzelf in Firefox gebruik komt het vaak voor dat allerlei websites blijven staan op Laden van ... Ik zou dus zeker even met een andere browser testen.

Tijs.

myn extensions:
adblok - plus
customize google
fast video download
google preview

myn tweaks:
network.http.pipelining True.
network.http.proxy.pipelining True.
network.http.pipelining.maxrequests 30
nglayout.initialpaint.delay 0
network.http.max-connections 64
network.http.max-connections-per-server 21
network.http.max-persistent-connections-per-server 8

In internet explorer precies geen probleem nu ni meer :o maar in firefox nog wel :o

Het probleem is dus niet zo diepgravend.

Duidelijk wat je nu gaat doen, lijkt me:
1. Schakel alle plugins uit in Firefox. Lost dat het probleem op, schakel ze dan 1 voor 1 in totdat het niet meer werkt. Laat dan de laatste (die blijkbaar niet goed werkt) uitgeschakeld en ga verder met het inschakelen van de nog uitgeschakelde plugins
2. Werkt 1. niet, deïnstalleer dan Firefox en installeer het opnieuw zonder plugins. Kijk of het dan goed werkt. Voeg plugins 1 voor 1 toe en test.

Succes,

Tijs.

Het probleem is dus niet zo diepgravend.

Duidelijk wat je nu gaat doen, lijkt me:
1. Schakel alle plugins uit in Firefox. Lost dat het probleem op, schakel ze dan 1 voor 1 in totdat het niet meer werkt. Laat dan de laatste (die blijkbaar niet goed werkt) uitgeschakeld en ga verder met het inschakelen van de nog uitgeschakelde plugins
2. Werkt 1. niet, deïnstalleer dan Firefox en installeer het opnieuw zonder plugins. Kijk of het dan goed werkt. Voeg plugins 1 voor 1 toe en test.

Succes,

Tijs.

Ok nu doet hij wel terug raar in internet explorer en niet alleen in firefox dus het is nog iets anders sorry

Ik heb geen direct toepasbare onderzoekshints bij de hand. Hopelijk helpen andere helpmij-lezers je verder.

Tijs.

Zet eens onder internetopties - verbindingen - lan-instelling

Het vinkje bij "automatisch instellingen detecteren" uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan