Internet niet te bereiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Annet28

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 feb 2006
Sinds enkele dagen heb ik problemen met het bereiken van het internet en het versturen en ontvangen van mail. Soms kom ik niet op internet (maar krijg ook geen melding dat de server neit te vinden is ofzo, er verschijnt alleen het bericht dat hij aan eht zoeken is naar de pagina). Soms als ik opnieuw opstart, kan ik ineens wel op internet.
Ik heb een modem van speedtouch 510, een router van 3com en adsl van direct-adsl van KPN. De lampjes op het modem branden allemaal groen, ik kan het modem ook bereiken via pingen. Ook de router ziet er volgens mij goed uit.
De verbinding heeft jaren gewerkt. Wat er is veranderd, is dat we sinds een maand een PC erbij hebben en dat ik daar norton antivirus op heb draaien. Toen werkte alles gewoon. Vorige week heb ik op de nieuwe wel MCAfee security center erbij gezet. Misschien dat dit te veel is?
Ik heb gisteren al een uur met KPN gebeld ofzo. Volgens hen lag het aan Norton, of zat er op 1 van de pc's een virus die ook de andere PC via de router infecteerde (ik wist neit eens dat dat kon). Toen heb ik Norton dus gedeinstalleerd op 1 PC en toen werkte het inderdaad allemaal zonder router ertussen. Toen heb ik de andere PC rechtstreeks op het modem aangesloten (Norton daarop wel laten staan), toen werkte die PC ook. Daarna de router er weer tussen. De nieuwe PC werekte toen nog steeds oke. De tweede PC helaas niet. Die hebben we toen maar weer ontkoppeld van de router en de nieuwe PC werkte nog steeds. Vanmorgen deed de nieuwe PC echter ook weer raar. Na het opstarten werkte het niet, na het opnieuw opstarten wel.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Hoe we het kunnen oplossen? Graag zou ik namelijk 2 PC's draaiende houden qua internet en ook gewoon Norton laten draaien, want anders krijgen we volgens mij erg veel virussen binnen.

Als je je firewall eens uit zet heb je dan wel verbinding.

Eén tipje mijnerzijds: nooit 2 antivirusprogramma's op 1 pc naast elkaar draaien, dat geeft alleen maar conflicten met het gevolg dat je bescherming slecht of op z'n minst niet optimaal is, hetzelfde verhaal geldt voor firewalls.

Ik heb Norton gisteren al uitgeschakeld, ik neem aan dat de firewall dan ook uit staat. dat was toen neit genoeg. Nu staat Norton ook aan en werkt het, want anders kon ik niet op dit forum komen. Wondows firewall staat uit.

Is MCafee security centre ook een antivirus? kan dit het probleem veroorzaken? Het staat namelijk maar op 1 van de 2 pc's.

humpe zei:
Als je je firewall eens uit zet heb je dan wel verbinding.
Ik geloof dat ik beter hier kan antwoorden op je vraag dan via 'reactie op vraag, sorry.

De firewall staat nu aan, maar internet werkt dus ook, dus ik dacht dat het dan oke was. Ik vind het raar dat de ene keer het wel werkt en de andere keer neit.
Weet jij ook of het kan dat je ene PC een virus ofzo overbrengt op de andere PC via de router?

De vraag is waarom je naast je Speedtouch (modem en router) nog een router er achter zet.Dit is eigenlijk niet nodig.Ook een Speedtouch met 1 uitgang is een modem en router dus ik zou voor willen stellen om de computers eerst eens op het internet te laten gaan achter je Speedtouch.Norton is een zwaar programma en je hebt prima gratis alternatieven voor zowel firewalls als anti-virus programma's.
Verwijder je Norton eens (op de goede manier en ook Mcaffee) en zet daarvoor in de plaats bijv AVG Free edtion op je computer.Een software matige firewall kun je altijd nog installeren als je de boel draaiende hebt.Om met beide computers op internet te kunnen is het het eenvoudigst om gewoon een switch achter je Speedtouch te hangen (even er vanuit gaande dat je niet draadloos werkt)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan