internet niet toegankelijk sinds WinME

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannetwiel

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2001
Een vriend van mij wilde overstappen op gratis ADSL van zonnet. Hij heeft een PC met Win98 erop, maar aangezien het adsl-'modem' niet goed werkt onder Win98 standaard, heb ik WinME er voor hem opgezet. Daarna heeft hij het adsl-modem geïnstalleerd, maar aangezien de oplevering van zonnet nogal op zich laat wachten, hebben we dat er maar weer afgehaald, zodat hij voorlopig nog gebruik kan maken van het normale telefoonmodem.
Het lukt echter niet meer verbinding te krijgen met internet. Er wordt wel 'een' verbinding gemaakt, maar vervolgens kan ik niets, ook pingen levert geen resultaat op. Wat kan er mis zijn? De instellingen kloppen allemaal.
Kan het aan WinME liggen? Ik heb wel gehoord dat deze versie van Windows nogal brak is, maar zo brak...

Ik heb het TCP/IP protocol opnieuw geinstalleerd in netwerk. Ik kan nu wel weer naar IP-adressen pingen, maar niet naar normale internetadressen.
Een ook verder werkt het nog niet.

Toen dacht ik: wat zou er eigenlijk gebeuren als ik zo'n IP-cijfertjes adres in mijn browser intyp? Nou, de volgende foutmelding:
"kan de zoekpagina niet openen".

Schiet mij maar lek, ik snap er niks meer van!

Leuk zo praten met jezelf ?

Welke modem/router praten we over en via welk netwerk levert Zonnet/Versatel Adsl ?

Nou ja, ik dacht ik hou jullie even op de hoogte.

Welk modem bedoel je? Het ADSL-modem of het telefoonmodem?

Via welk netwerk Zonnet ADSL levert, weet ik niet, maar ik vermoed via Versatel.

O ja, ik heb de computer nu op het werk staan, en daar hebben we nog een gewone KPN-aansluiting. Daar werkt hij ook niet, dus dat het 'inbel-internet' het niet doet ligt daar in elk geval nit aan Versatel.

Ik heb een verse installatie van Win98 SE gedaan en vervolgens het teleffonmodem niet meer geïnstalleerd. De ADSL doet het nu, dus het probleem is opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan