Internet nog maar op 1 pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

dijks62

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mei 2004
Sinds 1 januari heb ik internet/telefonie van Alice. Vorige week donderdag (15/4/09) merkte ik dat de poorten die ik enige tijd geleden in het Alice modem (Copperjet 16) open had gezet opeens weer niet verbindbaar waren. Ik heb toen op het modem ingelogd, maar kon daar niets vreemds ontdekken, alles stond nog precies zoals ik had ingesteld.
Uit overleg met de Alice helpdesk kwam alleen het advies om het modem te resetten. Dit heb ik gedaan en opeens kon ik nog slechts internetten op 1 pc. Nogmaals gereset en toen had ik helemaal geen internet en geen telefoon meer.:shocked:
Dus gelijk (met mobieltje tegen 15 ct per minuut + de kosten van de mobiele telefoon)met de Alice helpdesk gebeld. Deze heeft toen een nieuw modem (helaas gewoon weer een Copperjet 16) gestuurd.
Zaterdag (18/4/09)nieuw modem ontvangen....maar dit mocht helaas niet baten, nog geen telefoon, geen internet. Dus maar weer (met dat dure mobieltje) gebeld met de Helpdesk.
De medewerkster die ik toen te spreken kreeg zei dat ze kon zien dat ik al 21 uur geen verbinding meer had. Ze zou een ticket aanmaken voor de storingsdienst.
Gisteren (23/4/09)maar weer eens mobiel gebeld met helpdesk. Nu had de storingsdienst een defect geconstateerd in de lijn tussen mijn huis en de wijkcentrale. Zou z.s.m. hersteld worden, maar kon nog wel even duren. Toch vreemd dat dat defect in die lijn precies is ontstaan op het moment dat ik het modem moest resetten...
Tot mijn grote verbazing vandaag rond het middaguur opeens weer telefoon en een internetverbinding.
Alleen....... nu alleen nog maar internet op 1 pc en alleen als ik gebruik maak van de rode ethernetkabel die bij het modem van Alice is geleverd.
Tot vorige week donderdag had ik hier 4 bekabelde pc's, 2 laptops, een GSM, een Wii en een Nintendo DS via een Sitecom 300N Gigabit Router XR op zitten. Ik kan dus ook niet op de Sitecom router inloggen omdat ik geen internetverbinding heb als ik de router ertussen plaats.
Ook als ik de router weghaal en er alleen een hub tussenzet voor de bekabelde verbindingen heb ik nergens verbinding. (Dus ook niet meer op de pc die wel internet heeft via de rode kabel).
Alice helpdesk maar weer eens gebeld. Het antwoord dat ik nu kreeg is dat ze verder niets voor mij kunnen betekenen! De ondersteuning geldt voor 1 pc en verder niets!!
Nou vraag ik je....!!Alles heeft gewoon gewerkt totdat om een of andere vreemde reden vorige week donderdag mijn verbinding eruit vloog, en nu willen ze verder geen ondersteuning bieden!:evil:

Heeft er hier iemand nog enig idee wat ik kan proberen zodat ik al mijn aansluitingen weer heb?

Die rode kabel,is dat toevallig geen crosslink kabel.????

crosslink kabel

Die rode kabel,is dat toevallig geen crosslink kabel.????

Volgens de inhoud Alive Box is het inderdaad een "Crossed Ethernet UTP kabel".
Maar dat is tot verleden week donderdag toch geen probleem geweest...? Het systeem heeft bijna 4 maanden tot volle tevredenheid gedraaid.

Laatst bewerkt:
Je zult wat meer moeten vertellen over je netwerkstructuur.

Als het internet wel werkt, heb je dan die pc rechtstreeks op het modem, of via je router?

En op de pc's die niet werken, krijgen deze een ip-adres?
Kun je op alle pc's eens het volgende doen:

Start -> Uitvoeren
Intypen: CMD
in het zwarte schermpje intikken:
ipconfig /all

de output verzamelen en op het forum zetten!

Groeten, Temmink

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan