internet of windows¿

Status
Niet open voor verdere reacties.

1marcel

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Berichten
782
Geachte meedenkers.
morgen ga ik naar iemand die problemen heeft , waarschijnlijk met internet, ik heb geen info over zijn comp , ik vermoed een pentium 2 en windows 95.
Hij zit op de kabel.
Volgens hem loopt de comp vast als hij op internet bezig is, weet niet in welk tijdbestek het gebeurt, daar hij helemaal niets van comp afweet, heb ik mezelf aangeboden om ff te kijken. (ben zelf ook geen expert)
Er zijn verschillende redenen dat het vastloopt.
Het volgengde wil ik nu ff nalopen:
- schijfcontrole ,schijf opruiming
-defragmenteren
-Temp int. files legen . cookies ed..
-geschiedenins. en bestanden wissen
- On line housecall
-regclean erop loslaten of een variant ervan.
-adaware
- en of spybot.
-update van windows of 98 erboven opzetten.

dit is zo,n beetje wat ik in gedachten heb ,
mijn vraag is . heeft iemand nog meer suggesties die ik
zou moeten nalopen.
Moet wel een beetje beslagen ten ijs komen.
bij voorbaat dank
groeten Marcel
 
Een update over een al instabiel systeem gooien is niet bepaald het slimste om te doen.... Een upgrade heeft juist als groot nadeel dat de snelheid en stabiliteit afneemt na de upgrade.

Ik zou gewoon die hele harde schijf formatteren en er win98 op gooien.
 
Ik denk dat je wel beslagen op t ijs komt!
De laatste suggestie zou ik pas doen als je spybot en adaware hebt gedraaid. Regclean zou ik pers niet doen. Draai ook iets als Swatit (trojan remover) en heeft hij USB troep, haal dat er eens af. Succes morgen.
 
zo snel al reacties,
bedankt alvast ,wacht nog af , wat er nog bij komt.
alle reacties zijn welkom.
aan een format c wil ik nog niet aan denken aangezien het niet mijn comp is, maar als het moet dan is het wel de laatste optie die ik moet nemen.
alvast bedankt.
groetjes Marcel
 
Klinkt redelijk goed, ik zou het alleen even in een andere volgorde doen.

-virusscannen
-spyware scannen
-schijfcontrole/opruiming
-c:\windows\temp legen
-c:\windows\cookies legen
-c:\windows\temporary inter..... legen
-geschiedenis legen
-prullenbak legen
-virtueel geheugen op een vaste grootte zetten (min. en max. gelijk ongeveer 2,5× het intern geheugen)
-defragmenteren
en als dan uiteindelijk blijkt dat het hele systeem weer goed loopt, updaten van windows of 98 er overheen, maar alleen als de pc stabiel is anders neem je gewoon de fouten mee naar het nieuwe besturingssysteem.
 
Gebeurt het alleen als hij aan het internetten is dat de computer vastloopt? Als dat niet het geval is let dan ook op de temperatuur van de processor.
 
alweer bedankt voor de reacties,

ja ok zal de volgorde aanpassen zoals beschreven , weet echt niet wat ik ga tegenkomen. maar een stap voor de andere.
En ja, de temp van de comp kan het ook zijn, dat zal ik morgen wel zien, volgens hem gebeurt het alleen bij internet, maar zoals ikal zei hij weet het helemaal niet en ik zal het morgen hopelijk kunnen oplossen, zoniet dan hoor je me nog.

groetjes
Marcel
 
Windows 95 is wel erg oud. En als je toch van plan bent om te gaan upgraden, kun je het best alles wat hij nog nodig heeft backuppen. Daarna de zooi formatteren. Als je gaat backuppen moet je aan de volgende dingen denken:
-documenten
-favorieten en plaatjes.
-inlognaam van je internetprovider.
-nagaan welke hardware er in het systeem zit. En zorg er dan voor dat je er de drivers ook van hebt want er zijn op helpmij.nl vaak genoeg vragen van mensen die niet meer weten welke drivers ze moeten hebben:p
-savegames van spellen.

Dat zijn volgens mij wel de belangrijkste dingen dan.
 
hoi beste mensen ,,,,

ff laten weten hoe het gegaan is,,,,
Het systeem was ouder dan gedacht... pentium 1 nog geen 3 gb schijf etc....
Zat aardig vol met cookies etc... heb wat opgeschoond en housecall gedaan ,, die vond 2 joke virussen genaamd joke_irritant druk druk druk exe stelde niet veel voor had niet zoveel tijd meer daar, maar om het verhaal kort te maken,
ze kunnen weer op internet. zonder vastlopers heb wel voorgesteld om toch een nieuwere systeem te kopen.
Iedergeval bedankt voor het meedenken, en de snelle reacties
groetjes Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan