internet onbereikbaar door virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryy

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2003
Berichten
509
bij mijn dochters conputer is ineens een bende virussen opgedoken. in veilige modus kan ik nog wat doen, maar internet wil niet meer - page not found bij alles. (ik heb wel aboutblank aangeklikt in Conf.scherm)

helpt het als ik nu WinXP via cd opstart? ik wil graag AVG installeren daar, maar dat lukt zo niet.
 
ja, ik heb nu AVG maar op cd gebrand en die draait nu wel.

ik heb nog een probleem: telkens start een ongevraagd explorerprogramma op met ****websites. welk programma kan ik daar het beste op afsturen? AVG slaat het over
 
Laatst bewerkt:
Maar je bent hier nu toch.;) Dus met de computer waarmee je nu hier bent even die programma's downloaden incl. updates en installeren op de bewuste computer.
 
ja, ik heb nu AVG maar op cd gebrand en die draait nu wel.

ik heb nog een probleem: telkens start een ongevraagd explorerprogramma op met ****websites. welk programma kan ik daar het beste op afsturen? AVG slaat het over
 
Het is toch echt noodzakelijk om, zoals gezegd, bovenstaande programma's op die pc te krijgen en deze te laten scannen. Hierna kunnen we verder kijken, maar dat is het eerste vereiste.
 
Misschien kan je met winsockfix (past op een floppy) wel op het internet komen, maar ook dan ook nog scannen met de door huijb genoemde programma's.

www.winsockfix.nl
 
nog even over nod 32 - ik vind dat een raar, moeilijk te bedienen programma. Ik kan nergens op klikken, er is geen duidelijkheid waar het programma mee bezig is - alles staat stil en is niet toegankelijk. Niet jullie ervaring, of wat doe ik verkeerd?

Spybot werkt wel goed voor mij - maar haalt de popup websites niet weg. Hoe kom ik daarvan af ajb?

En nog iets, weten jullie dat: ik krijg vaak een drietonig, erg hinderlijk geluid uit mijn computer. Ik meende eerst overbelast, maar dat is het toch niet. Hoe kom ik daar af?
 
nog even over nod 32 - ik vind dat een raar, moeilijk te bedienen programma. Ik kan nergens op klikken, er is geen duidelijkheid waar het programma mee bezig is - alles staat stil en is niet toegankelijk. Niet jullie ervaring, of wat doe ik verkeerd?

Spybot werkt wel goed voor mij - maar haalt de popup websites niet weg. Hoe kom ik daarvan af ajb?

En nog iets, weten jullie dat: ik krijg vaak een drietonig, erg hinderlijk geluid uit mijn computer. Ik meende eerst overbelast, maar dat is het toch niet. Hoe kom ik daar af?
Met NOD32 is niets mis dus je doet iets verkeerd. Maar ik denk dat het tijd wordt voor een HijackThis logje. Logjes worden op Helpmij niet nagekeken.
Hijackthis-logjes kunnen worden geplaatst op www.hijackthis.nl/forum/ of www.nucia.nl
Afhankelijk van waar je je logje plaatst, dien je eerst en vooral de richtlijnen te lezen van het forum zelf omtrent het plaatsen van je log. Dit kan respectievelijk hier of hier

HijackThis kun je hier downloaden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan