Internet op één account uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daantjees

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2006
Hoi,
Ik heb hier een computer.
Er zitten twee accounts op, op beide accounts staat internet, een account is vrije tijd en de andere account is school, nou wil ik op de school account GEEN internet verbinding, en op de vrije tijd account wel, kan ik ervoor zorgen dat op de school account geen internet zit, en ook dat je op de school account de internet verbinding niet kan inschakelen?

m.v.g.

Daantjees.

Weet niemand hoe dit moet?

ik dacht mischien dat het met een firewall.... bijv. kerio firewall wel zou lukken maar dan is het makkelijk voor diegene om de firewall uit te schakelen.....

Ik heb het persoonlijk nog niet geprobeerd, maar ik kan me het volgende bedenken:

"Vrije tijd" is de beheerder, "school" is ook beheerder. Log in als "school" en schakel de netwerkkaart uit. Nu log je in als "vrije tijd" en maakt van "school" een gebruiker met beperkte rechten. Ik kan me indenken dat een gebruiker niet het recht heeft de hardware aan te passen danwel in- of uit te schakelen.

Bijlagen

• Clipboard01.jpg
    Clipboard01.jpg
    29,9 KB · Weergaven: 34
"The proof of the poudding is in the tasting"

De proef op de som genomen en tot de conclusie dat het niet werkt. :o
Ook als beheerder staat de netwerkkaart nu uitgeschakeld.

Bovenstaande graag als niet verzonden beschouwen

Misschien is het gemakkelijker om een harware profiel in te stellen :confused:

dwz, dat je een preboot (bios) optie krijgt met de keuze welk hardware profiel je wil opstarten.

Probeer het eens uit misschien is het wat je zoekt..

Ga naar eigenschappen deze computer - hardware, onderaan vind je hardware profiel..
Klik daar profiel kopieeren (het bestaand profiel) en geef het een naam bv "School"

Reboot en start je 2e hardware profiel, ga in dat profiel naar apparatenbeheer en rechtsklik je netwerkkaart, kies eigenschappen en kies onder aan de algemeen tab ervoor dit apparaat niet gebruiken in dit profiel. (uitschakelen)
:)

Wat ik wil, is dat een account gewoon geen internet op zit. zonder dat die gene het internet kan aanzetten, op de andere account, mag wel internet en daar mag diegene ook doen waar hij zin in heeft.

En met de hardware profiel denk ik niet dat het lukt, ik kan het proberen.......

Aan dat hardware profiel.....
heb ik wat, als er nou een wachtwoord op gezet kan woorden, per hardware profiel zal het helemaal fijn zijn!.

Hiervoor zal ik een nieuwe topic maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan