Internet op 1 PC snel, andere traag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ritasih

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 okt 2009
Goedendag,

Tot voor kort had ik mijn PC draadloos via een router verbonden met internet en geen problemen.

Ik heb pas geleden een nieuwe Laptop gekocht en daarom moest ik ook een nieuwe router kopen zodat ze allebei draadloos met internet verbonden kunnen zijn.

Nu is het probleem dat op de PC het internet heel traag is geworden en hij niet meer automatisch verbinding maakt met mijn netwerk, terwijl dat wel zo ingesteld is. En op de Laptop is het internet gewoon qua snelheid.
Er is geen verschil in snelheid op de PC als de Laptop aanstaat of uit. Signaalsterkte is goed.
Ik heb al gescand op malware/spyware etc. maar geen verbetering.

Ik heb kabel van Ziggo, router is Netgear WNR2000, PC: Windows Vista en USB antenne Netgear WN111 en Laptop: Windows7 met interne antenne.

Iemand advies?

Goedendag,

Tot voor kort had ik mijn PC draadloos via een router verbonden met internet en geen problemen.

Ik heb pas geleden een nieuwe Laptop gekocht en daarom moest ik ook een nieuwe router kopen zodat ze allebei draadloos met internet verbonden kunnen zijn.

Nu is het probleem dat op de PC het internet heel traag is geworden en hij niet meer automatisch verbinding maakt met mijn netwerk, terwijl dat wel zo ingesteld is. En op de Laptop is het internet gewoon qua snelheid.
Er is geen verschil in snelheid op de PC als de Laptop aanstaat of uit. Signaalsterkte is goed.
Ik heb al gescand op malware/spyware etc. maar geen verbetering.

Ik heb kabel van Ziggo, router is Netgear WNR2000, PC: Windows Vista en USB antenne Netgear WN111 en Laptop: Windows7 met interne antenne.

Iemand advies?

heb je nu 2 routers en een modem ?

''en daarom moest ik ook een nieuwe router kopen''

of begrijp ik dan niet goed:confused:

anders moet je gewoon die 2 laptops op de snelle router aansluiten:thumb:

Nee sorry, ik bedoel dat ik dus die ouwe router weg heb gedaan want daar kon maar 1 wireless op en een nieuwe gekocht waar er 3 op kunnen en nu heb ik dat probleem dus.

Een aanvulling

Ik heb een beetje zitten proberen en nu heb ik het volgende ontdekt:
Via de LAN kabel gaat alles gewoon supersnel.
Het lijkt erop dat mijn draadloze verbinding afgeknepen wordt. Als ik namelijk bestanden draadloos download van internet gaat het eerst snel (niet zo snel als via de LAN) en dan vervolgens langzamer en langzamer totdat de snelheid gewoon 0 is. Dan effe wachten en dan komt er af toe een plukje binnen. Wat kan dit zijn?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan