Internet op laptop én op normale pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

princessjuh

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2007
Hallo :)
Ik heb verbinding op de laptop met een router van ICIDU.
En ik heb nog een pc thuis staan, maar het is óf op de laptop internet, óf op de pc, dan moet de kabel weer uit de router en weer in de pc etc..
Dus mijn vraag is, hoe kan ik ze allebei tegelijk verbinden met internet?

En nog een ander routervraagje;
Hoe weet ik of ik op de router een wachtwoord heb staan?
In het configuratiescherm van de router vind ik het allemaal heel ingewikkeld; bij Wireless Settings staat PSK Passphrase daar heb ik wel iets ingevuld staan. En bij password onder system tools staat weer niks. Is mijn router goed beveiligt?

Alvast bedankt voor het antwoorden.

Heb je dan maar één uitgang op de router?
Dan zou ik of draadloos gaan of in ieder geval een router nemen met meerdere aansluitingen.

Wireless router

Standaard router van de provider heeft meestal een wachtwoord.
Als je naar "DOS" (rules!) gaat, typ dan ipconfig in en dan [ETNER]. je standaard gateway IP-adres type je in je webbrowser in en dan kom je meestal wel op de router.
Hier kun je checken of er een ww op zit.

Beste kun je een wirelessrouter kopen, BELKIN en LINKSYS zijn de wat betere merken, maar op zich werken sitecom en zyxel ook wel aardig.

De kabel gaat ipv naar je laptop of pc naar de wireless router (werkt het best), je kunt de huidige router wel vervangen, maar dat kan soms problemen opleveren met je ISP.

Als alles is aangesloten, even de "vaste" router uitzetten, dan weer aan en dan de nieuwe wireless router aan. Vervolgens de instructies in de handleiding volgen, daarvoor moet je soms met een kabel verbinding maken met je nieuwe wireless router, maar in sommige gevallen maak je gelijk "onbeveiligd verbinding" met de nieuwe router. Dit staat allemaal in de instucties.

SUCCES!

Volgesmij word ik verkeerd begrepen..
Ik heb al een wirelessrouter(met meerdere uitgangen), ik bedoelde dat als ik internet op de laptop wil, dat de kabel van de modem gewoon in de router gaat (dus niet in de laptop)! MAAR als ik internet op de pc wil, dat de kabel van de modem in de pc gaat. Dus mijn laptop is gewoon draadloos.
@ivanmarcovic; Ik zit al op de site van de router maar ik weet niet precies waar je kan zien of je router goed beveiligd is. Bij PSK Passphrase heb ik wel een ww, is die dan al goed beveiligd? Want onder systeem tools staat onder password niks.

Dus de kabel van de normale modem zit nu in de (wireless)router (Ik zit nu op de laptop) maar ik weet niet wat ik moet doen om ook op de pc internet te krijgen. Ik heb nog zo'n kabeltje;
641ahc.jpg

( ik weet niet hoe die heet :o ) wat moet ik hiermee?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan