Internet op laptop via sim

• Onderwerp starter Onderwerp starter DaanM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Een vraag van een vriend:
Ik heb een laptopje (hp 10") en heb daar een sim kaartje ingestopt van t-mobile (dual-sim).
Hoe kan ik verbinding maken met internet? Moet ik dan een inbelverbinding maken met t mobile (en welk nr dus).
Ik heb geen idee nl. Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen.

Volgens mij kun je ''gewoon'' inbellen of door middel van Umts/Hsdpa.
Gewoon inbellen gaat gewoon via de telefoonlijn, en je betaalt de minuten dat je belt, meestal mobiel tarief.
Umts/Hsdpa is veel sneller(bijna adsl-snelheid), en de provider bepaalt zelf de tarieven(meestal ook goedkoper, 0,75 p 10 min bij Vodafone!).
Meestal heb je hiervoor een modem, datakaart, telefoon of usb-stickje .
Wat gebruik jij?? Meestal zit er speciale software voor bij...

Ik hoopte al dat ik kon 'inbellen' zonder extra usb stick.
Maar ik kan op de site van Tmobile nergens vinden welk nr ik dan ga gebruiken; alsmede welke gebruikersnaam en wachtwoord ik dan moet gebruiken..
Of kan ik dan een telefoonnr van wanadoo (nu online) nemen? Want daar heb ik thuis mijn indernet lopen...

Je kunt ook inbellen zonder extra usb-stick, maar dan zit je wel vast aan een vaste telefoonlijn. En dan moet je een ingebouwde modem hebben (voice/fax, 56 kbps ofzo). Ik weet niet of je in kunt bellen met Online, ik heb zelf ook nog een oud accountje op de Orange(Nu online!) inbelserver, dat werkt nog.

Wat T-mobile betreft, daarvoor moet je gewoon kijken bij de instellingen voor mobiel internet. Of een web'n walk stick nemen.

Ik zal straks even nog wat rondkijken, heb er nu nl. de tijd niet voor..

T gaat er echt om dat ik overal via mn sim (dual-sim) kan internetten. De Sim kaart heb ik in mijn laptop geprikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan