Internet op Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefanhage

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2007
Ik overweeg toch in de toekomst geen computer maar een laptop aan te schaffen. Welke dat weet ik nog niet.
Maar wel weet ik dat ik er internet op wil.
Hoe werkt het precies?
Moet je beschikken over een vaste lijn?
Want ik wil op meerdere plaatsen kunnen internetten.
Ik wil ook niet meer gaan uitgeven dan €19.95 per maand.
Nu kwam ik ook bij meerdere winkels ook een soort kaartapparaten in de vorm van een usb-stick tegen zoals dit:
1188810347.jpg

Wat is dit dan precies?
En hoe werkt het signaal van als ik wil internetten? Kraak ik het dan? Want dat wil ik liever niet!
En heb ik overal bereik?
Als ik naar Duitsland ga bijvoorbeeld komen er dan nog extra kosten in rekening voor internetten in het buitenland?
Kunnen jullie hier mij in advies geven?

In de meeste laptops zit al zo'n stick. Maar, je moet betalen voor je internetverbinding. Ik denk dat je dat al hebt. Dan moet je (als je die niet hebt) een draadloos access point of router hebben. Deze router straalt een signaal uit tot bijvoorbeeld 100 meter. Totdaar kun je dan draadloos internetten. Maar, muren, metaal, beton enz. houden het bereik kleiner. Als je in het buitenland wil internetten, dan moet je het via een provider doen. Je vraagt daar een kaart aan. En stopt er een SIM-kaart in. Dan gelden de tarieven van mobiel internetten in het buitenland.

Nog meer weten? :p

GooGooJansen

hoeveel moet ik betalen voor zo;n abonnement?
heeft u misschien een site waar ik alle providers ervoor kan zien?
en kan ik dan overal internetten met die kaart?

nee je kunt niet overal internetten met zo'n kaart.
Dan heb je bijvoorbeeld een abbonnement nodig van t-mobile of vodafone....internet overal.
Buitenland.....ligt er aan waar in het buitenland.
Ik logeer nagal eens in hotels en daar zoek ik dan meestal een computer in de buurt van de receptie.
Kost een paar euro maar is goedkoper dan via de telefoon.

Volgens mij hoef je niet persee Internet in buitenland te hebben. Maarja, ik zal het wel fout hebben :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan