Internet op meerdere pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

dacrimson

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2001
Berichten
193
Hi,

Ik heb kabel internet casema wannadoo.
Nu wil ik dit graag op twee andere pc's runnen of in ieder geval op 1 andere pc.

Kan dit zonder een router ik heb me hier nooit in verdiept. Ik heb al een netwerk tussen die pc's.
Wat is nu het voordeel van een router?

Alvast bedankt,

Ray
 
Je kan met Internet Delen ook op de andere pc's internetten in je netwerk. Het voordeel van een router is dat je niet minimaal twee pc's aan moet hebben staan om op een client te kunnen internetten.
 
Het voordeel van een router is dat je op elke pc zonder in te hoeven bellen of te verbinden kan internetten.

Ook zorgt een router er voor dat de twee computers elkaar "zien" en je dus een netwerkje kan opzetten

Ik zou als ik jou was voor een router gaan, want de kabel (ik neem aan dat je de witte motorola hebt) is niet makkelijk softwarematig te installeren om internet te delen.

Mocht je een router kopen en je hebt de witte motorola, dan heb je maar 1 keuze, de Draytek 2200E.
Om hem te laten werken, moet je firmware downloaden van de site, omdat die motorola nog zo nieuw zijn
 
Als ik jou was zou ik gewoon een router kopen, ik heb het eerst ook softwarematig geprobeerd (heb ook de kabel van wanadoo met de motorola moden) en dat is een ramp.

Overigens werkt ALLEEN die draytek 2200E met de cable
 
Hi,


Ik heb niet de witte modem maar een zwarte.
Ik wist niet dat met een router je ook online kan gaan als een andere pc uit staat dus dat is wel cool.
Ik ga eens ff kijken of ik via een netwerk twee met elkaar kan verbinden maar de router is denk ik wel een must have.

Bedankt voor de reacties,

Ray
 
Gelukkig voor je dat je die demos modem hebt, en idd een router is voor mensen met een constante verbinding een must have

Succes, en laat ff horen wat je gedaan hebt
 
Hi.

Nu lees ik dat er wat problemen zijn met routers :-(
Je kan er geen server mee draaien of er kan ineens niet meer met je FTP ge-upload worden.

Ik zou het wel lekker vinden als ik eerst kan proberen om twee pc's met elkaar te verbinden zonder router kijken of dit werkt. Is er iemand die ook weet hoe dit moet.
Het gaat om een win98 en win2000 pc.

Bij voorbaat mijn dank,

Ray
 
Nee, dat is alleen met die motorola modems, met die van jou kan het wel.
 
HI,

Dan zit voor het eerste eens een keer mee.
Dus als ik een router koop zou het gewoon moeten werken. Nog een vraagje waar komt die router te staan is dat daar waar de modem zich bevind?

Want dat kan nog wel eens slecht uitpakken met de kabels dan moet ik twee kabels naar boven gaan trekken.

Is er een bepaalde router waar ik voor moet oppassen of kan ik gewoon de goedkoopste nemen die er is.

Bedankt,

Ray
 
Nee hoor, als jij die demos modem hebt en een goede router, is er geen enkel probleem. Het werkt bij zo veel bekenden van me die ook die demos hebben, dat ik dit absoluut niet geloof
 
Hi,

Ok ik zal morgen een router gaan halen ik laat nog wel weten of ik problemen dan heb ondervonden.
Wel mazzel dat ik de "oude" modem heb anders is het wel heel lastig als je alleen maar 1 router kan kopen is vast niet de goedkoopste.

Bedankt,

Ray
 
De router die ik heb is €109,-, en is idd niet de goedkoopste maar ook niet de duurste.

Let wel op dat jouw router dus GEEN trust of sitecom wordt, dan kan je net zogoed je geld in de sloot gooien, dan hebben de eendjes er tenminste nog plezier van
 
je hebt geen demos

Hoi,je hebt geen demos(witte platte modem) maar com 21 modem,dus elke router zal werken
 
Sorry, ik heb je idd op het verkeerde been gezet, die zwarte heet idd de com21. Maar die bedoelde ik ook
 
Hi,

Inderdaad heb ik mazzel met het feit dat ik niet de demos maar de com21 modem heb :)

Echter heb een andere internet aansluiting erbij gekregen en het was mijn bedoeling dat ik deze maar op 1 pc zou draaien en de casema aansluiting op drie andere pc's. Maar nu bleek dat er standaard een router in deze modem zat en dit werkte zo makkelijk dat ik deze gebruik. Kwestie van IP op automatisch zetten en ik had internet op de tweede pc.
Nu alleen in de derde ff een netwerkkaartje zetten en dan zal die ook zo werken. Ik had dus geen router nodig voor de casema aansluiting aangezien de Alcatel adsl modem standaard 4 poorten heeft :)

Op deze manier is het een stuk goedkoper alleen nu nog ff een goede firewall opzetten en een ftp en dan draait het weer optimaal.

Iedereen bedankt voor de reacties,

Ray
 
router

Ik werk zelf al 3 mnd met een e-tech router, alles werkt perfect er zitten 4 pc's achter en ik ben aan gesloten bij home nooit geen problemen.


sjj
 
Hoi,

Voordat ik een router had, kon ik op 2 pc's internet delen.Dit deed ik door op de modem een UTP-splitter te gebruiken.Het werkte goed, nadeel hiervan is dat de moeder PC altijd aan moet zijn, met een router is dat niet zo.

gr.

Alex
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan