Internet op nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

T_om1234

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 okt 2003
Yo mensen,

Ik heb een probleem :(

Ik heb anderhalve week geleden een nieuwe pc gekocht, de Titanium aanbiedeing van Norrod.
Alleen hiermee lukt het niet om op internet te komen :(
Ik heb alles al geprobeerd, ook al heel vaak gebeld met @home (ben zeker al €15,- kwijt aan bellen met hun :) ) maar het is nog steeds niet gelukt.
Alles staat goed ingesteld, computernaam en werkgroep enzo, en ook automatisch IP.
Als ik de IPadres en Gatemask enzo handmatig instel kunnen ze bij @home wel zien dat ik online ben. De netwerkkaart doet het dus gewoon. Maar zodra het weer op automatisch staat zien ze me niet meer en kan ik niet internetten.
De oude computer waar ik nu op zit doet het nog wel gewoon op internet dus het ligt niet aan de verbinding.
Volgens @home ligt het nu aan windows. Er zit windows XP op die al voorgeïnstalleerd is, met een recovery CD. Ik heb hem ook al 'gerecoverd' maar dit helpt ook niet.
Als ik bij Command kijk bij IPCONFIG krijg ik een verkeerd IP adres. 169.xxx.xxx.xxx die windows standaard instelt. dit moet dus mijn eigen IP adres zijn maar dat lukt niet. Heeft iemand suggesties??? Want ik wil onderhand wel zeer graag met mijn nieuwe PC online :D

Alvast bedankt,

Tom

De pc is nieuw dus na een format zul je geen belangrijke bestanden kwijt zijn.

Advies : formateer de pc !

Maar ik heb geen cd van XP derbij alleen een recovery cd, dus als ik em format, zit ik alleen met een recovery cd, en niet een win XP cd ofzo, en dan moet ik win 98 weer installeren en daar heb ik ook geen zin in

dan is het het proberen wel waard denk ik
maar als er nog mensen zijn met andere opties... ik hoor et graag :)

Pasja, thnx iig

Ok probleem opgelost :)
Er moesten 2 bestanden worden toegevoegs aan et register, en hij doet het :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan