Internet op televisie

Status
Niet open voor verdere reacties.

josfleischeuer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 nov 2011
Ik wil een nieuwe televisie kopen. Nu heb ik gezien dat er veel televisies zijn met een internetbrowser. Ik vraag mij alleen af of internet op een televisie een beetje goed werkt wat betreft snelheid, gemak etc. Als internet provider heb ik Tele2 20MB Internet.
Wie heeft ervaring?

Jos Fleischeuer

Welkom bij de Helpmij!

Ik vind de snelheid matig, maar heb er geen last van omdat ik de browseroptie maar zelden gebruik. Deze is met name handig om even snel naar de buienradar te kijken als de desktop uit staat en het netbookje buiten mijn bereik ligt.
Daartegenover staat dat de pc snelheid over het netwerk naar de TV vrij snel is. Een .avi of een vobje (DVD) afspelen die op de desktop staat en welke via het netwerk naar de TV gaat, verloopt vloeiend. Een bluray bekijken via het netwerk is geen optie, daarvoor is de snelheid te gering.
Verder denk ik dat het maar weinig uitmaakt welke TV je koopt. Het internet (netwerk) gebeuren is zodanig ondergeschikt op al deze televisies, dat ik vermoed dat ze allemaal even snel (of zo je wilt, even langzaam) zijn.

Wat ik nog vergat : áls je er dan toch een koopt, zorg er dan voor dat je er een koopt waarbij je middels een los te kopen keyboardje kan invoeren, want browsen middels de afstandsbediening (zelfde dus als met een mobieltje) gaat niet écht lekker..................

En om een vraag van je voor te zijn: ik heb de TV zowel bedraad, alsmede niet bedraad op het internet aangesloten, oftewel: ik heb vanuit mijn (provider) ADSL Onlinebox een bedraadde verbinding naar de TV gelegd en daarnaast maakt de TV middels zijn builldin netwerkkaartje gebruik van mijn netwerkje.

Laatst bewerkt:
Hallo gast0225,
Dankjewel voor je reactie. Die van het toetsenbord is een goede, daar had ik nog geen rekening meegehouden.
Ik ga verder zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan