Internet op wii (eerst wel na verandering niet meer)

Status
Niet open voor verdere reacties.

naamx

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2008
Hoi,

Mijn nieuwe PC moest aangesloten op een draadloos netwerk. Alleen de verbinding was niet slecht. Toen had iemand het kanaal van het draadloos netwerk op een ander cijfer gezet, omdat de netwerken in de omgeving je eigen netwerk kunnen storen die op hetzelfde kanaal zitten (zei hij; het werkte daarna wel beter maar niet optimaal). Toen ik dus met mijn wii op internet wilde lukte dat niet en kreeg ik foutcode 32002: http://www.wiierror.com/wii-error-32002.php. Het heeft waarschijnlijk te maken met die kanalen verandering want hiervoor kon ik nog gewoon op internet met mijn wii. Nu mijn vraag: Hoe kan ik met mijn wii verbinding maken op een ander draadloos kanaal?

Alvast bedankt,

naamx

Dat lijkt me niet moeilijk!

Je moet even naar je router-instellingen gaan. Ik neem aan dat je een router hebt.

Eenmaal op internet moet je je ip-adres intoetsen. Die weet ik niet. Op de site staat voor WRT54G bijvoorbeeld 192.168.1.1, maar de jouwe kan anders zijn.

Even inloggen,

En dan kun je je kanaal aanpassen.

Zoals op de Wii-error staat kun je dat het beste doen op 1 of 11, ik raad je aan 11 te pakken.

Succes :thumb:

Zoals op de Wii-error staat kun je dat het beste doen op 1 of 11, ik raad je aan 11 te pakken.

ok, alleen als ik kanaal 11 inschakel, heb ik dan geen last van storende andere netwerken in de buurt? en hoe kan ik met vista kanaal 11 selecteren? (trouwens heb ik alleen de wanadoo livebox :p)

Het maakt niet uit qua buurt, als je buurt op zender 11 zit. Dat is dan gewoon nu jouw zender, dat moet geen problemen veroorzaken.

Op vista moet dit ook gewoon lukken, als je internet opstart moet je gewoon in de adresbalk je ip-adres intypen.

Wanadoo Livebox .. ik neem aan dat die ook een ip-adres heeft. Hier een stukje :

Lokale IP-adressen uit één reeks voor meerdere computers
Deze release zorgt ervoor dat de Livebox aan alle computers die met de Livebox zijn verbonden een lokaal ip-adres toekent uit de reeks 192.168.1.X.
Door deze wijziging wordt het eenvoudiger om een thuisnetwerk in te stellen via de Livebox. Hierdoor kunt u bijvoorbeeld eenvoudig bestanden delen tussen computers in uw netwerk.

Laatst bewerkt:
ik ben in de livebox configuratie gekomen :D Ik ben er net achter gekomen dat het kanaal op 1 staat. Wat dus voor mijn wii goed zou moeten zijn... Verder is zover ik weet geen verandering in het draadloos netwerk gebracht dan het kanaal veranderen. Dus wat moet ik doen om toch internet op mijn wii te krijgen?

slaat die X op het kanaal?

Hoi,

192.168.1.X

slaat die X op het kanaal?

Nee, de reeks van 4 getallen, bestaande uit maximaal 3 cijfers, is het IPadres. Dit is het unieke adres waarmee PC's over een netwerk met elkaar communiceren.

Het broadcast kanaal heeft te maken met de frequentie waarmee het wifi signaal wordt uitgestuurd. Deze twee hebben niets met elkaar te maken.
Als je in de configuratie van je Livebox bent gekomen, weet je intussen wat het IPadres van de Livebox is.
Kijk in de handleiding waar je het uitzendkanaal kan wijzigen.

Als je zeker bent dat het op 1 staat, wijzig het dan naar 11.
Probeer dan opnieuw met je Wii op het net te komen.

Als je zeker bent dat het op 1 staat, wijzig het dan naar 11.
Probeer dan opnieuw met je Wii op het net te komen.

Moet ik dan ook opnieuw de computer verbinding laten maken met de modem, omdat het kanaal verandert is of ziet de computer dat vanzelf wel?

Dat hangt ervan af. Normaal zal de netwerkadapter van de PC dit zelf opvangen. Indien niet, moet je even de PC laten zoeken naar beschikbare netwerken en opnieuw met je netwerk verbinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan