Internet Opent Vanzelf

Status
Niet open voor verdere reacties.

K-Tedious

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2006
Berichten
278
Besturingssysteem
W10
Als ik internet open, dan opent er na paar seconden nog 1 vanzelf een reclame.. en als ik niks met internet doekrijg ik een pop up!

Weet iemand hoe ik dit weg kan krijgen word er onderhand ziek van :D

ik heb ad-aware gescand ( blijft komen )
 
Als de pop-up verschijnt drukt eens op F11. Je krijgt nu de internetadres te zien. Als je dan gaat zoeken in Google op het internetadres (alleen www.......com of is gebruiken, de verdere info in de link kun je niet gebruiken aangezien dat steeds anders is) dan kom je vaak al een eind op weg wat het is en hoe je dit kunt verwijderen.
 
Doe maar even het volgende:

1.Download en installeer
AVG Anti-Spyware.

  • Na de installatie, open AVG Anti-Spyware:
    * onder "Status", klik op Change state naast "Resident shield". (wijzig van active naar inactive!)
    * onder "Update", klik op de Start update knop.
    * onder "Scanner", tab "Settings":
    • - onder "How to act?", klik op "Recommended actions" en selecteer Quarantine. (ZEER BELANGRIJK!)
      * onder "Reports", selecteer Automatically generate report after every scan en verwijder het vinkje bij Only if threats were found
    Sluit AVG Anti-Spyware. Laat het nog niet scannen.
2. Download en uitleg AdAware en laat het scannen.

3. Download en uitleg Spybot S&D en laat het scannen.

4. Download ATF cleaner (by Atribune)
  • Dubbelklik op ATF cleaner om het programma te starten.
    Op het tabblad "Main", plaats je een vinkje bij Select All.
    Klik op de knop Empty Selected.

    Gebruik je ook Firefox als browser:
    Klik op tabblad "Firefox", plaats een vinkje bij Select All.
    Wil je de door Firefox opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
    (dit verwijdert het vinkje bij "Firefox saved passwords")
    Klik op de knop Empty Selected.

    Gebruik je ook Opera als browser:
    Klik op tabblad "Opera", plaats een vinkje bij Select All.
    Wil je de door Opera opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
    Klik op de knop Empty Selected.
    Ga naar het tabblad "Main" en klik op de knop Exit om het programma af te sluiten
5. Start op in veilige modus

6. Start AVG Anti-Spyware.
  • * Klik op Scan en kies Complete System Scan.

    Na de scan; volg onderstaande instructies :
    BELANGRIJK : Klik niet op de "Save Scan Report" knop vooraleer je de "Apply all Actions" knop hebt aangeklikt !
    * Draag er zorg voor dat Set all elements to: op Quarantine staat (1),
    zoniet klik op de link en kies Quarantine in de popup menu. (2)
    (Dit geldt niet voor cookies, deze worden onveranderlijk gedelete !)
    * Onderaan het venster klik op de Apply all Actions knop. (3)
    ewidoscan.jpg

    * Wanneer je de melding krijgt 'All actions have been applied', klik je onderaan op de knop Save Report.
    * Klik in het menu bovenaan op Reports. Kopieer het rapport van de scan en plaats dat hier in je volgende bericht.
7. Start weer op in Normale modus

8. Zijn er nog problemen, meldt het dan even.

Succes ;)

Je hebt hierna dus gescand met AVG Anti-Spyware, Ad-Aware en Spybot en opgeruimd met ATF Cleaner!
 
:confused: hmm.. ik heb ook zoiets,
bij mij opent internet explorer zich ook vanzelf, wel 20 x :eek: mn pc loopt er de hele tijd van vast..
of als ik als ik bezig ben in internet explorer dan krijg ik ineens heel de tijd mijn startpagina, dit maakt het echt onmogelijk om bezig te zijn op internet.. ik heb een virusscan gedaan daar was niks te vinden, zou dit ook spyware zijn ? :confused:
 
Ik zou het verhaal boven jou post ook maar uitvoeren!
 
Voor nniinnaaa88,

Doe zoals Ton zegt die stappen boven jouw post en daarna dit:

Download hier ( directe download ) de IEFix en download het.
Dubbelklik na het downloaden op iefix.exe en voer het tooltje uit.
Start dan je pc opnieuw op en probeer het nog een keer.
 
:confused: ik heb het gisteren allemaal uitgevoerd, en na jouw berichtje heb ik ook eerst dat iefix gedaan... maar ik krijg steeds hetzelfde.. ik ben nu op dit moment weer bezig, alleen ik snap niet hoe het mogelijk is ik heb gisteren alles stap voor stap uitgevoerd :(
 
Je hebt dus met AVG Anti-Spyware, Ad-Aware, Spybot S&D gescand en de IEFix daarna gedaan en nog steeds hetzelfde resultaat?

Kan je vertellen welke versie van IE je hebt.
Dit kan je evt. zien in IE onder Help --> Over Internet Explorer.
Zie je de knop Help niet? Klik dan eens op de knop Extra ( rechts ) en dan op Menubalk en dan staat daar een vinkje voor en zie je wel de knoppen.
Of je kan het zien onder Configuratiescherm --> Software --> Windows Internet Explorer.
 
er staat ; versie. 6.0 ( ik weet niet of je hier iets aan hebt? ) :confused:
ja ik heb met AVG Anti-Spyware, Ad-Aware, Spybot S&D gescand en de IEfix daarna gedaan en nog steeds krijg ik hetzelfde..
ze vinden elk wel een hele lijst met 'infecties' en er staat ook bij dat ze in quarantine staan of ze worden verwijderd maar alsnog krijg ik hetzelfde resultaat , dus of ik zelf iets fout doe of waar het aan ligt weet ik ook niet.. maar ik heb nu al meerdere keren die stappen ondernomen die je al eerder hebt beschreven maar het resultaat blijft hetzelfde:confused:
 
Mooi dat je IE6 hebt, dan kunnen we dit nog proberen.
Zorg wel dat je een Windows XP cd bij de hand hebt:

Probeer dan eens deze IEFix uit te voeren.

Klik op IEFix ( Zip ~14Kb) om de download te starten en daarna kan je het zip-bestand uit pakken en dan dubbelklikken op iefix.exe om de fix te starten.
Start, als de fix klaar is, je pc opnieuw op.

En daarna, doe het volgende. Ook hiervoor heb je een Windows XP cd nodig:

* Doe de Windows XP cd in de cd/dvd-drive
* Ga naar Start --> Uitvoeren en typ / kopier en plak: sfc /scannow
* Klik op OK en wacht af tot deze '' system file checker '' klaar is met controleren van goede Windows-bestanden, eventueel wordt er een bestand gekopierd van de cd dus zorg dat die cd erin zit.

Succes!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan