internet overal?

Status
Niet open voor verdere reacties.

zerokil

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2008
Berichten
222
Beste helpmij'ers

ik heb een vraagje ik zou graag een uitleg willen hebben over wifi connection hoe dat nou allemaal te werk gaat.

misschien ben ik van plan om een laptop aan teschaffen maar dan zou ik wel overal willen internetten bijv bij iemand anders op vakantie en noem maar op wat moet je dan hebben>?? wifi connection ? ik weet het niet maar jullie hopelijkwel:thumb: (hotspot ofzo heb ik ook iets van gehoord)


alvast bedankt.

Zerokil
 
Laatst bewerkt:
In belgie is er een packet dat je kan kopen, en dan kan je overal op het internet (overal waar je kan bellen) dus het internet komt via de gsm stralen.

Dit kost wel redelijk veel en je hebt niet zo veel bandbreedte.
 
ja dat zal wel zo zijn

maar mijn vraag hoe werkt dat allemaal ?
 
In Nederland wordt dat gewoon mobiel internet genoemd, dat is een usb stick waarin een simkaart van de provider en een UMTS/HSDPA receiver zit waarmee je toegang krijgt tot het UMTS netwerk van je provider. De bandbreedte van HSDPA is bij KPN en Vodafone momenteel 7200kbit down / 1400 kbit up, T-Mobile hanteert 3600 down en 700 up.

In het buitenland zou ik je dit ten strengste af raden, dit kan tot 5 euro per MB gaan kosten.
En wat je noemt, WiFi, nee dat gaat niet altijd in het buitenland, dat is altijd afhankelijk van de aanwezigheid van een (onbeveiligd) privé draadloos netwerk van iemand.
Midden in de Oostenrijkse bergen zal je dus geen draadloos netwerk hebben.
 
Beste helpmij'ers

ik heb een vraagje ik zou graag een uitleg willen hebben over wifi connection hoe dat nou allemaal te werk gaat.

misschien ben ik van plan om een laptop aan teschaffen maar dan zou ik wel overal willen internetten bijv bij iemand anders op vakantie en noem maar op wat moet je dan hebben>?? wifi connection ? ik weet het niet maar jullie hopelijkwel:thumb: (hotspot ofzo heb ik ook iets van gehoord)


alvast bedankt.

Zerokil


Mijn ervaring met dat soort internet is dat het zeer traag gaat...
Het hangt er ook natuurlijk af van wat je erop gaat doen. Maar bestanden binnenhalen en dergelijke vindt ik super traag, het zal natuurlijk van de afstand tot een gsm mast liggen. Maar ja ieders zijn persoonlijke mening he :p
Kijk ook eens naar de prijs en beslis dan of je het wel de moeite vindt:p
Groetjes
 
Dat klopt wat je zegt.
Het is genoeg voor surfen, maar downloaden/streamen wordt lastig.
Daarnaast valt de verbinding ook nog wel eens uit omdat er geen signalen ontvangen worden en heb je erg veel last van andere gebruikers op dezelfde GSM mast, de afstand tussen jou en de mast en alle obstakels zoals gebouwen, muren en andere stralingsbronnen.

En ja het is erg duur. Een tarief van €2,50 per mb is meer regel dan uitzondering.
 
Dat klopt wat je zegt.
Het is genoeg voor surfen, maar downloaden/streamen wordt lastig.
Daarnaast valt de verbinding ook nog wel eens uit omdat er geen signalen ontvangen worden en heb je erg veel last van andere gebruikers op dezelfde GSM mast, de afstand tussen jou en de mast en alle obstakels zoals gebouwen, muren en andere stralingsbronnen.

En ja het is erg duur. Een tarief van €2,50 per mb is meer regel dan uitzondering.

inderdaad, heb overlaats een kennis gehad, die e-mail problemen had. Hij zei dat hij deze niet binnen kreeg. Na lang zoeken ontdekt, dat je enorm geduldig moet zijn. Hij had dat draadloos netwerk van proximus met gsm-kaart. Daardoor dacht hij dat deze niet kon ontvangen :D Maar de e-mails stapelden zich natuurlijk op. Ik sluit deze aan op mijn draadloos netwerk, en bleek dat hij 51 mails had met powerpoints en dergelijke. Zodus dat zou heel lang geduurd hebben :p zodus als je deze mails allemaal binnenkrijgt via dit internet loopt de prijs wel op he ;)
 
bedankt allemaal

maar kan je dan met zo'n kaart altijd internetten als het draadloos is ik heb een pc en daar maak ik draadloos contact mee

dus als ik een laptop koop met een draadloos connection card er bij kan ik internetten?
 
Nee je begrijpt het verkeerd.
In jouw laptop zit een ontvanger voor WLAN: wireless local area netwerk.
Dat betekent dat er in een straal van pakweg 20 meter van jouw laptop vandaan een modem staat die het draadloze netwerk signaal uitzend. Als jij in Duitsland zit zal je dus geen verbinding kunnen maken met jouw draadloze netwerk dat bij jou thuis staat.

Met de usb modem van de mobiele providers heb je deze WLAN ontvanger niet persé nodig, de usb modem (de bekende dongel van kpn) maakt contact met de UMTS masten van de provider waardoor jij met je laptop kunt surfen via het UMTS/HSDPA netwerk van de betreffende telecom provider, maar dat heeft dus niets met een WLAN te maken.
Snap je?
 
Laatst bewerkt:
In aanvulling op Ronald. Ook met een WWAN (verwarrend he :) maar das de term voor een HSDPA/UMTS/GPRS verbinding) heb je niet overal verbinding. Dat is namelijk afhankelijk van de dekking die de telecom provider landelijk heeft. En hoewel ze zeggen dat je overal dekking hebt is dat niet altijd het geval.

HSDPA/UMTS zijn de snelste verbindingen maar bij een instabiele verbinding schroeft hij de snelheid terug en als je pech hebt springt hij dan over naar GPRS. en dat is een verbinding die je niet wil. Over HSDPA is goed te internetten Umts redelijk en gprs niet (natuurlijk alles afhankelijk van de dekking van de provider en de up/download snelheid van je provider)
 
In aanvulling op Ronald. Ook met een WWAN (verwarrend he :) maar das de term voor een HSDPA/UMTS/GPRS verbinding) heb je niet overal verbinding. Dat is namelijk afhankelijk van de dekking die de telecom provider landelijk heeft. En hoewel ze zeggen dat je overal dekking hebt is dat niet altijd het geval.

HSDPA/UMTS zijn de snelste verbindingen maar bij een instabiele verbinding schroeft hij de snelheid terug en als je pech hebt springt hij dan over naar GPRS. en dat is een verbinding die je niet wil. Over HSDPA is goed te internetten Umts redelijk en gprs niet (natuurlijk alles afhankelijk van de dekking van de provider en de up/download snelheid van je provider)

:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan