internet pagina's traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

TonyV

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 aug 2004
Heb sinds kort een router (SMC) met twee desktops(P3/draadloos met SMCkaart+P4/met kabel aaangesloten op router) aangesloten. 1 daarvan draadloos. Het systeem werkt bijna goed: verbinding is prima op beide comp. enz.. Alleen ik heb 1 probleem, namelijk het openen van pagina's op het internet gaat enorm traag,dit was voorheen niet het geval. Ook bij het meten van de downl.snelheid blijkt dat, dat is gezakt van +/- 350kb/s naar +/- 85kb/s.
Is dit een typisch "router"probleem en wat zou ik er aan kunnen doen om dit te veranderen. Want er is niets frusterender dan op de kabel zitten en dan nog langzaam te moeten surfen!

Heb je je router wel goed geconfigureerd (volgens het boekje) en heb je je firewall van je router aan staan ?

De router is volgens het boekje geconf. de firewall in de router is wel ingeschakeld. Thx voor het antwoord.

Probeer eens korte tijd de firewall op de router uit te schakelen, en kijk eens of dat helpt. Vaak zit het probleem hierin.

Meldt even wat de uitkosten zijn, dan gaan we ff een oplossing zoeken.

Ik heb de firewall in de router uitgezet. Nu is het probleem inderdaad verholpen. Het uitzetten van de firewall is op zich niet een probleem, want ik heb ook Norton internet security 2004. Ik vraag mij alleen af waarom het niet samen kan, ik heb gisteren wat mensen gesproken die ook Norton IS hebben en in de router de firewall gewoon aan hebben staan. Nu heb ik een SMC router type 7004 VWBR V.2 11MB.Hier zit een firewall in van Zonealarm, misschien is dat wel niet een gelukkige combinatie met Norton IS. Thx voor het antwoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan