Internet PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

hc_vinnie

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2005
Mijn vriendin wil op korte termijn internet gaan aanschaffen en wil daarbij een nieuw systeempje hebben die gewoon goed genoeg is voor het internet. (MSN Messenger en IE dus vooral).

nou heb ik zelf het volgende samengesteld:

Kast: AOpen H450A 300 Watt, Beige
Mobo: Asus K8S-MX
Proc: AMD Sempron 2800+, Socket 754, Boxed
DDR: Kingston (KVR400X64C3AK2) 512MB DDR SDRAM, PC3200, 400 MHz, Matched pair (2x 256 MB) Geheugen
HDD: Maxtor DiamondMax Plus 9 80 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA/150

kom paar euro onder de 300 uit...

is het te "overbodig" voor een internet PC, of wel normaal? het lijkt mij wel (erg) geschikt als internet PC!

(komt dan nog evt. monitor, tb en muis bij maar dat zijn bijzaken)

[edit] links toegevoegd[/edit]

mvg,

Vinnie

Laatst bewerkt:
Als het alleen een internet/msn pc is, mag deze ook wel wat minder zijn.

Als je aan het downloaden gaat zou ik cker wel een 80 gb schijf nemen. (of meer)

Het ligt er ook aan hoe de prijzen zijn van de onderdelen. :thumb:

met vr. groet

peter

De specificaties lijken mij prima voor een internet pc-tje.
Je zou nog kunnen kiezen voor een ata harde schijf.
Scheelt misschien weer een paar euro. :)

**Edit. Grafische kaart vergeten, die zie ik er niet bij staan namelijk?

Laatst bewerkt:
Tja, tegenwoordig kun je al geen pc meer kopen voor alleen intenet en msn, zonder dat die overgekwalificeerd is. Ik knutsel regelmatig pc's in elkaar die ruimschoots voldoende capaciteit hebben voor dat doel. dan kom je op een pentium 2, 350 mhz met 256 mb geheugen, 10 gb schijf en een geluidskaartje. dat verkoop ik voor nog geen €100,-
Wellicht dat een goed onderhouden 2dehandsje wat is?

Geplaatst door Admin_Frisian
De specificaties lijken mij prima voor een internet pc-tje.
Je zou nog kunnen kiezen voor een ata harde schijf.
Scheelt misschien weer een paar euro. :)

**Edit. Grafische kaart vergeten, die zie ik er niet bij staan namelijk?

die paar euro doen het niet, en GFX zit onboard, dat is goed genoeg want er gaat toch niet op gegamed worden.

+ post hierboven: ze heeft liever een nieuw systeem.

grafische kaart heb je niet nodig;) maar ik zou maar een 40 gigabyte harde schijf nemen: wrs zal er tog niet zoveel gedownload worden:) die processor mag ook wat minder: een athlon xp 1700+ is zeker genoeg hiervoor!!(kzou zeggen minimum 1 ghz) en ramgeheugen: 256 MB. eventueel kun je een barebone kopen, wat natuurlijk weer wat duurder is

ik zou het volgende aanraden:

Behuizingen 1 Aopen H450B Zwart (300 Watt - Micro ATX) € 54,80
Moederborden 1 ASUS A7S8X-MX (333 MHz SiS741GX - M-ATX - S. A) € 42,15
Processoren 1 AMD Sempron 2400+ (Socket A - 333 MHz) 1,67 BOX € 68,63
Geheugen 1 PC2700 - 256 MB - DDR - Dane Elec € 25,12
Harde schijven 1 Maxtor 40 GB 6E040L0 (PATA133 - 2 MB) € 52,31
Totaalprijs excl. montage € 243,01

helaas heb je dan wel nog geen besturingsysteem, cd-rom(dvd) diskette eventueel, scherm, toetsenbord en muis:confused: met dit erbij zul je wel aan 500 euro komen. maar bij bovenstaande kun je als het mogelijk is, nog de processor wat minder doen, deze is nog te snel voor internet!! het geheugen is leuk voor xp:) voor de rest zou ik proberen de prijs van de comp zelf naar 200 euro te laten zakken. en eiglijk voor scherm, toetsenbord en muis zou ik proberen tweedehands gaan of kijken of je niet nog ergens op zolder een ouwe muis of zo hebt liggen:) kan je veel geld mee uitsparen. maar ik neem aan dat ze al een pc heeft?? hoe sterk is die, misschien is die sowieso wel sterk genoeg en is het niet eens nodig dat je een nieuwe koopt.

als je windows xp hebt zou ik zeggen: minimum 256 ram, 733 mhz, harde schijf hangt af of je gaat downloaden, doe je dit niet: 15-20 gigabyte is voldoende.

Je kan er toch zelf eentej verwijderen? Maar goed ik had er ook last van.

Ja dit is zeker een leuk pc'tje misschien zelfs on-line nog even een spelletje spelen. Is altijd wel mogelijk met die onboard dingen.

En tja... kwa harde schijf. Ik download niet zoveel heb toch 1100 nummers ongeveer en 3 films op mijn 60 Gb harde schijf zitten. (me oude pc dan). Dus ja 40 Gb kan wel 80 natuurlijk beter:cool:

ik heb haar wel eens horen praten over een oude PC op zolder, kzal daar eens naar kijken wat daar nog goed van is (verwacht dat het geen extreem nieuwe is :))

in ieder geval bedankt voor jullie meningen en/of tips!

mvg,

Vinnie

Mijn ervaring met pc die ergens op zolder liggen zijn niet echt goed. haha ze liggen daar niet voor niks!:thumb:

nee... maar meestal gaan ze wel nog, want een kapotte pc smijt je meestal vlug op het stort:p(bij mij staat mijn zolder al vol genoeg met brol:p)

misschien zit er in die pc wel nog een cd-rom speler, diskettestation... en een scherm, toetsenbord en muis!! ik neem aan dat ze niet egt dvd'tjes gaat kopieren dus dan zou dit ook weggesmeten geld zijn
:edit: verwijderen gelukt
:edit2: @erbicom: niet overdrijven hé, ik vind 350 mhz tog wat traag om te internetten en xp, tzal wrs een xp systeempje worden omdat dat stukken stabieler is, laten we zeggen een minimum van 700 mhz

Laatst bewerkt:
wordt inderdaad een XP machine.

ik kom in ieder geval stukken verder met jullie tips!

bedankt!:thumb:

zeg ook nog wat het uiteindelijk geworden is:) kan handig zijn, je bent vast niet de enige die een internetpc wil bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan