Bedankt voor jullie reacties.
Speciale nummer bellen om te worden overgezet??? Moet dat ook nog?
Dit antwoord kreeg ik van KPN. Daar staat niets over een nummer bellen..
Naar aanleiding van uw vraag kunnen wij u als volgt informeren:
U kunt aan de hand van de twee stappen uw laptop draadloos aansluiten op de experia Box. Dit komt neer op het volgende:
1) U dient ervoor te zorgen dat er een WiFi adapter is aangesloten op uw laptop. U kunt hiertoe een Gigaset USB adapter aanschaffen. Wanneer uw laptop al een Wi-Fi adapter heeft (bijvoorbeeld een in een laptop ingebouwde Wi-Fi adapter) dan kunt u uw computer aansluiten zonder de Gigaset USB Adapter.
2) U dient de beveiligingsinstellingen in te geven.
Voor de instellingen maakt u bij voorkeur gebruik van de WPA beveiliging. Sommige oudere Wi-Fi adapters ondersteunen geen WPA. U kunt dan overschakelen naar beveiliging op basis van het WEP protocol.
Standaard wordt de hoogst mogelijke beveiliging geonstalleerd. Alle apparaten die gebruik willen maken van uw draadloze netwerk moeten beschikken over uw geheime WPA-key.
De KPN Experia Box gebruikt WPA als beveiliging. Als u dit wilt wijzigen, dan moeten de encryptie-instellingen van de KPN Experia Box worden gewijzigd. Dit is bijvoorbeeld noodzakelijk als u gebruik maakt van oudere apparatuur die nog geen WPA ondersteunt.
Aanpassen van de beveiligingsinstellingen van de KPN Experia Box doet u via Mijn KPN:
- Ga naar:
http://www.kpn.com
- Ga naar 'Mijn KPN' en log hier in
- Kies: 'InternetPlusBellen'
- Kies: 'Service & Support'
- Kies: 'Beheer KPN Experia Box'
U kunt hier kiezen voor WPA-PSK of WEP 128 bit. Wanneer u beveiliginsinstellingen wijzigt voor de KPN Experia Box, dan moet u de instellingen van andere apparaten op uw draadloze netwerk ook aanpassen.
Indien u gebruik maakt van de zwart gekleurde Experia Box (Thompson), kijkt u voor de WPA-code op de sticker aan de onderzijde van deze Experia Box. Indien u over een zilvergrijze Experia Box beschikt, verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met de telefonische ingang van onze Klantenservice via 0800-0505 (gratis nummer., dagelijks geopend van 08.00 uur tot 22.00 uur). Zij kunnen u de WPA-code verstrekken.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geonformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Marcoen Cabbolet
KPN