Internet probleem Acer Aspire V3-771

Status
Niet open voor verdere reacties.

wakmen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2011
Hallo,

Ik heb een laptop gekregen van een vriend om hem e repareren. Het is een Acer Aspire V3-771.
De probleem is dat het wifi niet werkt. Het is uitgeschakeld en ik kan hem niet aanzetten, de optie is disable.
Ik heb gezocht op internet en het blijk dat alle Acer Aspire V3-771 deze probleem hebben.
De besturingssysteem is Windows 8 64-bit.
Ik heb op de website van Acer gekeken voor drivers voor de wifi adapter, Ik kon hem vinden maar voor Windows 7 en als ik aangeef dat het voor Windows 8 is krijg ik een foutmelding "Service not available".

Weet iemand wat de oplossing is? Of kan iemand mij helpen om de drivers voor Windows 8 te vinden?

P.S: Ik heb een Qualcomm Atheros AR8151 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.30) wifi adapter.

Nee, dat kan kloppen
De atheros die je daar opgeeft is een adapter voor bedraad internet.
Had je kunnen zien aan het woordje gigabit.
Er zijn nog geen draadloze adapters die gigabit aankunnen.

Ik ben de stuurprogramma aan het downloaden.

Nee, dat kan kloppen
De atheros die je daar opgeeft is een adapter voor bedraad internet.
Had je kunnen zien aan het woordje gigabit.
Er zijn nog geen draadloze adapters die gigabit aankunnen.

Dus bedoel je dat het geen wifi adapter is?

Het werkt niet ik heb de driver geïnstalleerd.

Toch bedankt voor de moeite iedereen :)
Ik zal het hem zeggen dat hij een wifi-adapter moet kopen,

Maar er zit al een draadloze netwerkadapter in de laptop. De website van Acer werkt bij mij ook niet, ik krijg ook 'Service not available'.

Ik heb wat rondgekeken op het forum van Acer en ben bij deze video uitgekomen.
Hierin wordt me duidelijk dat je een BIOS-update uit moet voeren, waarna de draadloze netwerkadapter weer zou moeten werken.

Misschien kun je dat nog proberen (nadat je het stuurprogramma voor de draadloze netwerkadapter hebt gedownload en geïnstalleerd), het kan sowieso geen kwaad om over de laatste BIOS-versie te beschikken.
Dit zal wel moeten gebeuren als de website van Acer weer goed werkt, de foutmelding blijft terugkeren. Misschien dat je even contact op moet nemen met Acer en zeggen dat de website niet correct werkt.

Succes alvast.

Laatst bewerkt:
dank u,
Wat Palomino zegt klopt niet, ik vroeg mijn vriend dat de laptop over geen wifi beschikt maar hij zij dat de wifi vroeger werkte maar nu niet.

Ik ben naar de website van Acer gegaan en het is toch gelukt om updates te downloaden van de website van Acer voor Windows 8. En de probleem is opgelost :) Nu werkt de wifi wel :)

Bedankt tobiastheebe en andere leden :)

Nee, ik zei alleen dat de opgegeven netwerk adapter geen draadloze netwerk adapter was.
Meer niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan