Internet probleem browser kan niet connecten tot het internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sleepy

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2008
Hallo!!

ik heb sinds vrijdag een probleem! ik was vrijdag aan het internetten mail checken enzovoort.. opeens kon ik geen internet pagina's meer openen! wat heel vreemd was want ik kon nog wel op msn en anderen applicaties die internet verbinding nodig hadden.

Toen heb ik de router gereset zonder resultaat nog steeds het zelfde probleem.

Een dag gewacht dacht misschien ligt het aan me provider Ziggo..
Zaterdag avond nog steeds het zelfde probleem.

Dus ik heb net Ziggo gebeld na wat klooien kon ik weer internet pagina's met mijn browser openen.. maar alleen als ik mijn kabel direct van het casema modem aan mijn laptop hang dan kan ik alles..

Maar zodra ik er een router tussen zet doet hij niks behalve een lan verbinding. als ik op mijn router site ga kijken zie ik ook bij WAN Status ook geen ip adressen of gateways.. etc staan.

Toen heb ik een andere router gepakt om te kijken of het aan me router lag het zelfde probleem heb ook alles handmatig ingevoerd maar tervergeefs... nu kunnen mijn routers niet eens meer een wan verbinding verkrijgen nu heb ik alleen maar LAN op beiden routers..

Ik hoop dat iemand mij kan verder helpen!!!

Als vast bedankt!!

Rick.

Waarschijnlijk heb je een proxy:
als je firefox heb ga dan naar; extra>opties>Geavanceerd>Netwerk>Instellingen>en klik geen proxy

als je Internet Explorer gebruik ga dan naar; Extra>Internet-Opties>Verbindingen>Lan-Instellingen en vink daar alles af

Verder zou het een firewall of anti virus kunnen zijn die het blokkerd

wat je ook kan proberen is je modem uit te doen en effe wachte en dan weer aan doen.

Hallo Sleepy.

Heb je de kabel ook al gekontroleerd die tussen router en modem zit? Het makelijkste te kontroleren door een pc aan die kabel aan te sluiten, waar nu de router aan zit. Als je dan wel op internet kunt, is de kabel in orde.

Download het programmatje "WinSock XP Fix", hier. Start het programma en druk op de knop fix, hierna wordt de pc opnieuw opgestart, en hopelijk werkt dan alles weer.

Groetjes Erik Rothuis

Laatst bewerkt:
Zodra ik de kabel direct van casema modem in me laptop steek is alles prima!.. zodra ik er een modem tussen zet krijg ik gezijk heb 3 verschillende routers gebruikt.. enne keer werkt het wel

heb nu de WAN aansluiting in een poort zitten dan werkt het voor mij weer wel maar voor de andere pc's die zijn aangesloten op de poorten weer niet...

en als ik hem in de WAN aansluiting doe op de router doet hij de enne keer weer wel andere keer weer.

Proxy's staat uit... firewall ook.. antivirus heb ik niet :p

Tnx voor de reacties!

Het gebeurde zo maar op het een op het andere moment.. zonder dat er iets veranderde

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan