internet probleem met @home

Status
Niet open voor verdere reacties.

worldpeace

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 feb 2007
Ik heb een tijd geleden een router gekocht, maar op een of andere manier werkte deze niet samen met de firewall van @home, dus heb ik deze weer terug gebracht naar de winkel. Toen ik de oude verbinding (heb 1 pc en 1 laptop) weer wou herstellen lukte dit na veel moeite alleen op de pc en niet op de laptop (de instellingen worden niet overgenomen ofzo :S, geen standaardgateway etc.). Na een paar dagen had @home mij weer van het internet afgegooid, gebeld etc. (40 euro beltegoed! asocialen daar) en ze zouden het oplossen. Nu heb ik weer internet maar staat er bij lan-verbinding dat de lease over een paar dagen weer verloopt. Wat betekent dit, hoe kan het, en wat moet ik hier aan doen? Bellen met @home wordt me echt veeeeeeeeeeeel te duur!

Welkom op HelpMij, wordlpeace !

Wat de lease-time betreft: die kun je na inloggen in de modem / router zelf wijzigen.
Zet die maar op 99 (of oneindig, als dat kan).
Dat heeft volgens mij niets met de verbinding met @home te maken, maar eerder met je interne ip-nummers.

Laatst bewerkt:
Ik vraag me nu eigenlijk af....

Heb je op dit moment nu wel of geen internet op je laptop????
Heb je nu wel of geen router???

Als je geen router hebt:
Gebruik je nu een switch of een hub???
Dit werkt al een hele tijd niet meer, meerdere pc's aansluiten bij @home gaat alleen via een router of via internet delen.

Over de lease van @home
Als de lease is verlopen kan het zijn dat het IP-adres wijzigt. Dit kan voorkomen wanneer je PC meer dan een week uit staat.

Schopje naar kabelinternet. @home levert nog steeds geen ADSL ;)

Ik vraag me nu eigenlijk af....

Heb je op dit moment nu wel of geen internet op je laptop????
Heb je nu wel of geen router???

Als je geen router hebt:
Gebruik je nu een switch of een hub???
Dit werkt al een hele tijd niet meer, meerdere pc's aansluiten bij @home gaat alleen via een router of via internet delen.

Over de lease van @home
Als de lease is verlopen kan het zijn dat het IP-adres wijzigt. Dit kan voorkomen wanneer je PC meer dan een week uit staat.

Op de laptop zit geen internet, dat lukt niet. Geen router die werkte niet samen met de firewall. Ik gebruikte altijd gewoon 1 kabel voor allebei de computers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan