internet probleem na install hp printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

tiltop

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2003
na complete installatie van de software en drivers van de HP Photosmart 7350 hebben wij een probleem met onze internetverbinding: de verbinding met onze provider wordt binnen twee minuten afgebroken (brouwser instelling "verbinding verbreken na xx minuten niet gebruiken" is niet aangevinkt). Na de-installatie van de software is het probleem weer verholpen. De printer op zich werk naar behoren. Er waren tijdens de installatie-procedure geen foutmeldingen.

Wij balen als een stekker!!! Kent iemand dit probleem én de oplossing???

Na unload van HP startupprogramma's werkt e.e.a. nog steeds niet. Zie voor meerd detail ook hardware>printers

Laatst bewerkt:
Het kan een Backweb probleem zijn.

Dat is een updater die bij onder andere HP software zit, en af en toe "naar huis" belt om te kijken of er nog updates zijn. Tegelijkertijd een soort van spyware.

Dat is het enige waarvan ik me kan voorstellen dat het iets met je internetverbinding doet.

O ja, er is ook nog de HP Share-To-Web application.

Enfin, kun je het volgende doen?

Ga naar Start/uitvoeren, en type Msinfo32 gevolgd door 'OK'.

Ga naar Softwareomgeving/opstartprogramma's.
Daar zie je alle progjes die automatisch geladen worden wanneer je Windows opstart.

Klik nu in de menubalk op 'Bewerken/alles selecteren', en vervolgens op 'kopiëren'.
Plak de inhoud in je bericht.

helaas niet gelukt

Naar aanleiding van advies Ton MSinfo32 bekeken en middels RegCleaner de 4 HP startupprogramma's verwijderd en onder DOS het bestand hpsg2wnf.exe rerenamed. Het probleem blijft bestaan.

zie bijlage voor details van gevraagde msinfo32

Bijlagen

Dat zijn de Actieve taken. Ik had graag de Opstartpogramma's gezien.

betreffende de bijlage...

Ton,

Het tekstbestand bevat
[Actieve taken]
[*** programma's in opstarten******] en
[active taken, na unload hp programma's en reboot pc].

Wat we hebben gedaan is voor unload een dump gemaakt (via msinfo32) actieve taken en de opstartprgramma's. Daarna hebben we (via RegCleaner) de HP-opstartprogramma's ge-unload en een bestand hpsg2wnf.exe (in dos-modus) ge-renamed. Vervolgens een reboot gedaan en dat leverde msinfo-gegevens [active taken, na unload hp programma's en reboot pc].

Na deze actie wordt de internetverbinding nog steeds afgekapt.

In het oorspronkelijke .txt bestand was e.e.a. netjes leesbaar. Nu is alles achter elkaar geplakt. Zoek naar de term [*** programma's in opstarten******] .

Ik heb de aktive taken van voor en na unload bijgevoegd aangezien deze meer laten zien/vertellen dan alleen de opstartprogramma's?

Groet, Eric

Helaas is ons probleem nog niet opgelost, met de helpdesk van HP schieten we ook niet op. Heeft iemand nog een idee?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan