Internet probleem > WinSock??

Status
Niet open voor verdere reacties.

mpc007

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2008
Beste mensen,

ik zit met een heel vervelend probleem, ik weet niet of ik hier in het juiste forum zit, maar toch hoop ik dat jullie kunnen helpen :rolleyes:

ik kan niet meer surfen op internet. de verbinding is correct, dat heb ik op meerdere manieren gecheckt. de probleemoplosser van IE zegt dat het een WinSock probleem is. met de Help en Ondersteuning van XP zelf krijg ik het ook niet opgelost. ik weet niet waardoor het probleem gekomen is, maar om de een of andere onverklaarbare reden begon toen ik de pc vanochtend aanzette hoorde ik ook het inbelgeluid :( (de inbelkabel en modem zitten nog in de pc, maar de verbinding wordt al zeker 3 jaar niet meer gebruikt) ik weet echt niet wat ik er mee moet, dus alle suggesties zijn welkom.
als je info van de pc wilt weten zeg je het maar,
hier heb ik alvast wat:

Fujitsu Siemens Scaleo 600, ongeveer 5 jaar oud
Windows XP Home Edit
AMD Athlon XP / Nvidia GeForce FX5200
Tegenwoordig LAN verbinding, vroeger Inbel > modem en kabel zijn nog aanwezig. in het Netwerkcentrum van de pc staan er nog vier inbelverbindingen, en twee LAN verbindingen, waaronder de gewone LAN verbinding en een 1394 LAN verbinding > geen idee waarvoor die is...

Mensen, alle hulp is welkom! :)

ja die zit er nog steeds in :P
die pc is namelijk ook nog gebruikt in combinatie met inbelinternet, pas drie, vier jaar geleden kregen we ADSL.

ik zal de tips lezen en als ik iets niet snap of wil weten dan post ik het hier en hoop ik dat jullie erbij kunnen helpen ;)

oké, ik snap de tips die Black Tiger geeft in de links die je gegeven hebt.
datgene wat je moest doen in de CMP heb ik gisteren ook al gedaan omdat de Help en Ondersteuning van XP zelf dat ook al zei. ik zal het zo nog een keer doen, als ik weer bij de pc kan. ik heb nog niet met Malwarebytes een spyware scan uitgevoerd op de pc, dat zal ik straks ook gaan doen.

intussen even een vraag: hoe kan die spyware binnen gekomen zijn? op de betreffende pc zit Norman Virus Control en de scanner staat altijd aan. de Windows Firewall staat ook aan. het enige wat ik kan bedenken is dat ik en mijn broer via het netwerk Battlefield 2 gespeeld hebben, maar niet via internet, hoe kan dat dan??

beste mensen,
ik heb de SpyBot scan gebruikt die werd aangeraden door BlackTiger in de link die jullie mij gaven, en hij heeft een hele hoop bestanden gevonden en gerepareerd. maar na een rebooth van het systeem heb ik nog steeds geen internet, alleen de eerste 2 minuten, en dan op super lage snelheid. ook de mail doet het maximaal 5 minuten, daarna is er geen signaal meer > hij kan nog wel pingen en hij ontvangt pakketjes, maar ik kan er niks meer mee.

iemand nog andere ideeën waarmee ik dit kan oplossen? :rolleyes:
ik zit nu al ruim anderhalve dag met dit probleem en het is echt heel lastig :(

Ik denk dat je pc moe is van 't spelletjes spelen.:).Ruk eerst die telefoondraad er uit voor je een telefoonrekening krijgt van 1000en euro's. Download MBAM en a-squared Free, beiden updaten en vervolgens in de volledige modus draaien na het opstarten met F8 Veilige modus. Doe ook de Norman scan in de Veilige modus. Dan zien we wel verder.

Laatst bewerkt:
misschien een stomme vraag hoor, maar waarom zou een MBAM scan meer rommel vinden dan de SpyBot scan, want die heb ik gisteren al drie keer uitgevoerd en elke keer alles opgeruimd ;)

EDIT: de inbelmodemkabel heb ik er inderdaad uitgetrokken, en hij maakt meestal bij het opstarten ook niet meer het inbelgeluid, maar je hoort het modem wel van die klikken maken en de inbelverbindingen staan er nog gewoon bij in het netwerkcentrum

Laatst bewerkt:
oké mensen, we konden er dankzij jullie hulp met alle scans toch niet uitkomen, dus we hebben besloten hem naar de plaatselijke pc shop te brengen voor reparatie. duurt vijf tot negen werkdagen want het was er erg druk, helaas. maar als we hem terug krijgen is het wel opgelost ;) nogmaals bedankt voor jullie suggesties, want dankzij de scans heb ik wel mijn eigen pc (waar niks mee aan de hand was) helemaal schoon gemaakt en de browser loopt weer veel sneller :thumb:

Topic gesloten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan