Internet Probleem !!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Erin Rijpkema.

Waarschijnlijk zit het probleem in de netwerk bekabeling. Kontroleer even goed of de 8 polige stekkers nog goed aan de kabel zitten. Is dit het geval zou je kunnen proberen of het wel lukt via de ingebouwde netwerkaansluiting.

Groetjes Erik Rothuis

Hallo Erin Rijpkema.

Waarschijnlijk zit het probleem in de netwerk bekabeling. Kontroleer even goed of de 8 polige stekkers nog goed aan de kabel zitten. Is dit het geval zou je kunnen proberen of het wel lukt via de ingebouwde netwerkaansluiting.

Groetjes Erik Rothuis

Ik heb de kabel ook al in de gewone netwerkaansluiting gehad en daar heb ik precies hetzelfde probleem en de kabels heb ik ook gecheckt

Hallo Erin Rijpkema.

Zijn er ook andere pc's in het netwerk die wel werken? Zo ja controleer daar de eigenschappen van Tcp/Ip. Je vind dit door op de knop eigenschappen te klikken in je 2e schermafdruk, en daarna dubbelklikken op tcp/ip onder in het lijstje. Als op de andre pc's de instellingen niet op automatisch staat, moet je dezelfde instellingen overnemen. Alleen moet bij ipadres een uniek adres ingegeven worden, dus als de andere pc's 192.168.1.2 en 192.168.1.3 hebben zal de pc van je neefje ingesteld moeten worden op bv 192.168.1.4.

Groetjes Erik Rothuis

nope dit is hun enigste pc en die vorige is helemaal kapot en daar kan ik het ook niet zien :(

Hallo Erin Rijpkema.

Is de pc aangesloten op een router of direct op een modem?
En zo ja welke internet toegang provider wordt daar gebruikt?

de provider is @home en volgens mij is het een modem (kan ook een router zijn hij heeft 4lampjes) en het merk is motorola

Dat is dus een een modem een motorola surfboard 4200.

Bij @home moet de pc een specsefieke naam hebben, deze is te vinden in de papieren die je hebt gekregen bij de internet aansluiting. Die zel ingesteld moeten worden.

Nee dat is wat anders. Rechts klikken op het icoon van "Deze Computer" dan "Eigenschappen" kiezen, daarna ga je naar het tabblad "Computer naam". Dan heb je het volgende scherm voor je.

attachment.php

Om het vervolgens te wijzigen klik je op de knop "Wijzigen", het volgende scherm verschijnt.

attachment.php

Vul hier het door @home verstrekte naam in. Is een CP met daarachter een nummer, of CC met nummer. Druk daarna 2 keer op de knop "Ok", en herstart de pc zoals gevraagd.

ok harstikkende bedankt ik zal er straks weer even naar toe en het dan even opzoeken en proberen maar echt bedankt voor je snelle reacties

Gegroet

Erin Rijpkema

Graag gedaan. Zet ook even de vraag als opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan