internet probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

pyromaantje

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
ik heb een nieuwe modem gekocht, een linksys wireless-N
en als ik draadloos internet maak gaat dit soms niet, ook al is de verbinding uitstekend of zeer goed, wat ze altijd is,
mijn laptp zegt an iets over een certificaat wat windows niet kan vinden,
als ik een beetje verder an de modem af ben, hb ik soms mijn verbinding maar zeer goed i.p.v uitstekend, en dan kom ik er met geen middel op, nu dacht ik dat dit miss aan de instellingen van de gateway kon liggen, omdat die daar ook soms fouten op geef als ik deze met probleemoplossing laat zien, maar alsk ik dan op de modem wil inloggen, vraagt die een gebruikersnaam en een wachtwoord, wat ik nooit heb gehad, en dus ook niet weet wat ik daar moet invullen, wie weet er misschien hoe ik er achter kan komen welk het wachtword is, want ik kan dus in geen enkel instelling meer, of weet er miss iemand een andere oplossing?

greatz
mvg joeri

kijk in de handleiding van je linksys daar staat wat je moet invullen als gebruikersnaam en wachtwoord.

Welk type linksys heb je.
Wat het certificaat betreft, Wireless 802N is vrij nieuw, het kan dus zijn dat je netwerkkaart dit niet ondersteunt. Mogelijk heb je een update van de driver nodig.

beste,
ik heb de sleutel idd gevonden, maar nu krijg ik als ik verder van de router af ben geen internet verbining(draadloos) ik krijg wel verbinding, maar kan niet op internet of dergelijke,
ook al is zijn signaalsterkte goed of zeer goed,

Hallo Pyromaantje,

Kan je eens exact beschrijven wat voor foutmeldingen je te zien krijgt.

maar nu krijg ik als ik verder van de router af ben geen internet verbining(draadloos) ik krijg wel verbinding, maar kan niet op internet of dergelijke,
ook al is zijn signaalsterkte goed of zeer goed,

En als je dicht bij de router zit, komje dan wel op het internet????

Probeer ook eens je laptop met een draad aan de router te verbinden. Kom je dan wel op het internet?

Check ook eens je IP-configuratie.
(Dit doe je door in het startmenu de optie "RUN"(uitvoeren) te kiezen en vervolgens "CMD" in te typen. In het venster dat wordt geopend type je ipconfig/all.)
Doe dit zowel als je verbinding hebt als wanneer je geen verbinding hebt. Kijk eens naar de verschillen.

Zeg ook nog eens welk type Linksys je hebt.

beste,
dan kreeg ik wel internet alsk heel dicht bij de router zat, (1-2m)
met de kabel zowiezo,
maar het zou aan de router zelf liggen, want ik heb hem trg gebracht naar de winkel, ze hebben hem daar gecheckt en ik krijg een nieuwe in de plaats,
het is een wireless-N adsl2+gateway
greatz

Dan maar even wachten op de nieuwe router.
Het lijkt mij inderdaad vreemd als je wel internet hebt wanneer je dicht bij de router zit. Lijkt er op alsof de antenne het niet deed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan