internet problemen na installatie SP2

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkiepenkie2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 aug 2005
Na installatie van SP2, probeer ik het internet op te gaan, dit lukte niet. Na windows firewall te hebben aangeklikt, kwam er ook een foutmelding uit, kon niet geopend worden, gevolgd door de vraag of ik firewall internet services wil openen, deze opende wel. Hierna de firewall uitgezet, toen wel het internet op, gelukkig. Het probleem is dat ik elke keer als ik mijn computer opstart, deze procedure moet herhalen. Ook geeft mijn pc een error bij het afsluiten. rundll32 error. hierna duurt het heellang voordat hij daadwerkelijk afsluit, en opstarten duurt ook erg lang vergeleken met de situatie onder SP1. Kan iemand mij misschien een helpende hand bieden?

welkom bij helpmij.

Voordat jij sp2 installeerde welke firewall gebruikte jij toen.
Waarschijnlijk staat daar iets fout.

Ten eerste is het het verstandigst om een aparte firewall te gebruiken, want de WinXPSP2 firewall laat al het uitgaande verkeer gewoon toe. Lekker makkelijk voor spyware.
Ten tweede kan je in de MMC module Services de Windows Firewall op uitgeschakeld zetten. Als je dat doet, heb je waarschijnlijk geen last meer van die procedure. Lees de Windows XP Help voor informatie over de Microsoft Management Console (MMC).

blijkbaar is er toch nog wat meer mis, want zomaar Errors krijgen na de installatie van SP2 is niet normaal, controleer je pc eens op spywares ... en vooral op trojaanse paarden met een goede up-to-date virusscan,

als het probleem blijft ... toch eens SP2 verwijderen en de anti-spywareprocedure herhalen !
daarna SP2 opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan