Internet problemen (WiFi)

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartmill

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2008
Beste helpmij medewerkers en leden.

Ik ben al vaker erg nuttig geholpen op dit forum met computervragen en ook nu keer ik weer naar jullie. Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Ik heb de laatste tijd wat problemen met mijn WIFI. Opeens valt mijn verbinding weg, wat in princiepe wel zou kunnen met wifi. Echter vind ik dan geen verbindingen meer, hoewel ik 100% zeker weet dat ik dicht genoeg in de buurt van een zender zit. Na een keer opnieuw opstarten doet hij het vaak weer, soms moet ik wat herstellen in het netwerkcentrum etc. Echter soms lijkt het niet eens aan een van die handelingen te liggen, maar lijkt het vrij willekeurig.

Wat extra info:
Hij zegt dat hij geen netwerk kan vinden.
Onder netwerk connecties staat dat mijn wifi-netwerk disabled is. Ik kan hem dan proberen te enablen, maar dat is tevergeefs. Een diagnose geeft dat ik waarschijnlijk te ver weg zit, wat niet waar is.

Kan iemand mij hiermee helpen?

mvg

Bart

Ik heb zelf een soort gelijk probleem gehad, Wat je kan proberen is :

1. Je wifi op kaneel 13 te zetten. Word minder vaak gebruikt als die standaard 11 wat soms wat problemen kan veroorzaken.

2. Probeer anders eens een iets lagen beveiliging bijvoorbeeld WEP.

3. Ook wil die firmware van je modem/router updaten wel eens helpen. En natuurlijk ook de laatste driver van je netwerk kaart installeren.

p.s. Je hebt wel kans als je nieuwe firmware op je modem/router zet dat je alles opnieuw moet instellen. Doe dit pas als niks anders werkt.

suc6

Waar verander je al deze instellingen? Ik ben hier namelijk totaal niet mee bekend.

ps. excuses voor de late reactie, heb het druk gehad.

bart

Zoek eerst op welk het ip-adres is van je router "webbased services". Meestal is dit op 192.168.0.1 of 1.1.
Ga naar je internet-browser en vul dit in de adresbalk in.

Je pc vraagt dan de gebruikernaam en paswoord (van je router zelf, niet van ISP). Indien je dit zelf niet veranderd hebt, is dit meestal voor User "admin" en wachtwoord leeg.
Dit vind je terug in de handleiding van je router.

Na het inloggen zit je bij de instellingen van je router, daar kan je bovenstaande opties van mijn "collega-helpers" naar hartenlust wijzigen.

Het werkt, op het wachtwoord na..

Waar zou ik dit wachtwoord en de inlognaam kunnen vinden?

Ik heb er tot nu toe nog altijd last van aangezien ik niets heb kunnen veranderen. Ik heb wel nog wat extra info.

Als hij wegvalt, kan ik via network and sharing center "diagnose and repair" uitvoeren. Hij geeft dan de opties:
- Plug een kabel in en probeer het zo
- Zoek via windows help uit waarom je geen connectie kunt maken.

Echter, na een keer opnieuw opstarten en weer de "diagnose and repair" uit te voeren, geeft hij de volgende opties:

- Plug een kabel in en probeer het zo
- Turn on wireless capability.

als ik de onderste uitvoer repareert hij zichzelf en werkt het weer. Het is me ook opgevallen dat als hij weg valt bij netwerkconnecties mijn wifinetwerk "disabled" is. Enabelen werkt niet, hij komt dan ook weer op oplossingen die niet werken.

Misschien kunnen jullie hier iets meer mee.

mvg

bart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan